شناسهٔ خبر: 66618763 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تجدید چاپ «آفتاب در حجاب» اثر سید مهدی شجاعی

چاپ سی‌وهشتم «آفتاب در حجاب» اثر سید مهدی شجاعی از سوی نشر نیستان منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، آفتاب در حجاب روایتی از زندگی حضرت زینب (س) از کودکی تا عاشورا تا اسارت و تا وفات ایشان است. اثری که ماندگاریش از حال پیداست.

رمانی که به پشتوانه تحقیقات دقیق و عالمانه تاریخی و روایی، به همه زوایای پنهان و آشکار زندگی و رفتار و درونیات حضرت زینب (س) پرداخته است.

شجاعی زبان روایتش را در میان مخاطب انتخاب کرده و راوی، دانای کل نامحدودی است که در تمام روایت، حضرت زینب (س) را مخاطب قرار داده و روایت خود را پیش می‌برد.

فرمی که در ادبیات داستانی ایران، نمونه‌ آن کمتر دیده شده است. داستان از کابوس حضرت زینب در کودکی آغاز می‌شود: چشم‌های اشک‌آلودت را به پیامبر (ص) دوختی، لب برچیدی و گفتی: «خواب دیدم، خواب پریشان دیدم. دیدم که طوفان به پا شده است، طوفانی که دنیا را تیره و تار کرده است.

طوفانی که من و همه‌چیز را به این سو و آن سو پرت می‌کند، طوفانی که چشم به بنیان هستی دارد. ناگهان در آن وانفسا چشم من به درختی کهنسال افتاد و دلم به‌سوی آن پرکشید…» داستان از این کابوس که گواه رحلت پیامبر است و شهادت مادر و پدر و… آغاز می‌شود و در انتهای کتاب باز به همین خواب پریشان می‌رسیم: «تعبیر شد خواب کودکی‌های من پیامبر! و من اکنون با یک دنیا مصیبت و غربت تنها مانده‌ام…»

هم زمان با نمایشگاه مجازی کتاب تهران علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب و سایر کتب منتشر شده از نشر نیستان را با ۲۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان از طریق درگاه نشر نیستان به آدرس  neyestanbook.com  تهیه کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما