شناسهٔ خبر: 66624419 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برگزاری جشن روز دختر در دبیرستان دخترانه دکتر رزاقی در روستای قمصر

با حضور حجت الاسلام حاج آقای باقری امام جمعه بخش ، حسین گراوند بخشدار ، معینی معینی رئیس شورای اسلامی بخش ، علی اصفهانی رئیس اداره آموزش و پرورش ، امید زارعی فرمانده حوزه 453 امام هادی (ع) مراسم جشن باشکوهی به مناسبت روز دختر و آغاز دهه کرامت در مدرسه دخترانه دکتر رزاقی توسط مجموعه دهیاری و شورای اسلامی برگزار گردید. با حضور حجت الاسلام حاج آقای باقری امام جمعه بخش ، حسین گراوند بخشدار ، معینی معینی رئیس شورای اسلامی بخش ، علی اصفهانی رئیس اداره آموزش و پرورش ، امید زارعی فرمانده حوزه 453 امام هادی (ع) مراسم جشن باشکوهی به مناسبت روز دختر و آغاز دهه کرامت در مدرسه دخترانه دکتر رزاقی توسط مجموعه دهیاری و شورای اسلامی برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، حسین گراوند بخشدار کهریزک در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیه و دهه کرامت گفت : زنان و دختران در تمام طول تاریخ در جریانات سیاسی و اجتماعی نقش مهمی را ایفا نموده و زنان پابه پای مردان در همه تاریخ حضور و همیشه نقش اساسی و برجسته ای در توسعه و پیشرفت کشور داشته اند و علاوه بر نقشی که در خانواده و تعلیم و تربیت نسل جوان و نوجوان دارند در عرصه های مختلف نیز توانسته اند نقش خود را به خوبی ایفا نمایند .

 بخشدار کهریزک نماینده عالی دولت در بخش در ادامه سخنانش درباره حجاب هم تصریح کرد : هرکجا فرهنگ و تمدنی وجود داشته ، حجاب زنان هم در آن جامعه وجود داشته است .پس بهره برداری از نیروی زن ، منوط به رعایت حفاظِ محکمِ حجاب است .

او در ادامه خاطر نشان کرد : عمده کارهای مربوط به مقوله زن باید با مطالعه و اندیشه ورزی زنان و ارائه راهکار های اجرایی ، به حل مشکلات انجام شود تا زنان و دختران جوان ، گام های بلندتری در این زمینه بردارند و ایران اسلامی روز به روز به اهداف متعالی خود نزدیک تر شود.

حجت الاسلام ولمسلمین باقری امام جمعه بخش کهریزک در این مراسم ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت گفت: بر اساس آموزه های اسلامی دختران افراد محبوب و موثر جامعه و البته مورد محبت پروردگار متعال است. ایشان در ادامه اظهار کرد: بر اساس همین نگاه اسلام، نسل پیامبر حضرت محمد صلی علیه و آله که عهده‌دار هدایت بشر تا قیامت است از طریق دختر بزرگوارش حضرا فاطمه زهرا (س) ادامه پیدا می‌کند.

امام جمعه بخش کهریزک در ادامه با بیان اینکه تکریم دختران مأموریت ذاتی مسئولین است، بیان داشت: در شرایط فعلی و با ورود انقلاب اسلامی به دهه پنجم از حیات طیبه خود، ضرورت طرح و بررسی برخی از موضوعات مهم در عرصه تربیت بیش از پیش درک می‌شود و یکی از این موضوعات مهم، بحث الگوی تعالی دختران است که بر اساس موازین و مبانی اندیشه اسلامی در گستره بینش فقاهتی و مبتنی بر اندیشه‌های امام خمینی"ره" و مقام معظم رهبری باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین عیسی دوست محمدی دهیار قمصرنیز درادامه این مراسم  اظهار داشت: امروز روز بزرگداشت کسانی است که می‌خواهند این نسل و نسل‌های آینده را تربیت کنند.

وی با بیان اینکه خانواده محور توسعه جامعه است و نقش اساسی در پیشرفت آن دارد، افزود: در این مسیر پر پیچ و خم، دختران با نشاط و فعال می‌توانند سهم به‌سزایی در پویایی آن داشته باشند.

گفتنی است،  این این مراسم جشن باشکوه که به همت مجموعه دهیاری و شورای اسلامی قمصر برگزار گردید از سه دختر فرزند شهید روستا تجلیل شد و در ادامه به تمام دانش آموزان این مرکز هدایایی تقدیم گردید. 

انتهای پیام/

نظر شما