شناسهٔ خبر: 66623688 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد:

دریافت مستقیم آگهی‌های دولتی توسط رسانه‌ها ممنوع است/ لزوم توجه دستگاههای اجرایی و ادارات ثبت اسناد/ با رسانه های متخلف برخورد می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی ، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه رسانه ها از دریافت مستقیم آگهی های دولتی و ثبتی خودداری کنند، اظهار کرد: کلیه آگهی دولتی و ثبتی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع می شود و جذب آگهی های فوق خارج از چرخه توزیع آگهی ها تخلف محسوب و با رسانه های متخلف برخورد می شود.
حجت الاسلام سرشته افزود: همه ماهه گزارش تخلفات رسانه ها در زمینه انتشار آگهی های دولتی و ثبتی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال و با مسدود شدن سامانه رسانه های متخلف، از گرفتن آگهی محروم می شوند.
وی تصریح کرد: تا کنون شماری از روزنامه های سراسری و محلی از گرفتن آگهی محروم شده اند.
حجت الاسلام سرشته شمار آگهی های دولتی وارده به ارشاد را 32 آگهی و با احساب اینکه برخی از آگهی ها دونوبتی بوده اند تعداد کل آن را 59 آگهی ذکر کرد و گفت: این تعداد آگهی با حجم 349 کادر بین رسانه های واجد شرایط به درستی توزیع شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل توزیع آگهی ها ؛ 50 درصد آگهی های دولتی به روزنامه های محلی و 50 درصد باقی مانده بین روزنامه های کشوری توزیع می شود، بیان داشت: از این میزان آگهی که از ابتدای سال جاری تا پایان روز 19 اردیبهشت ماه جاری توزیع شده ، تعداد حجم اختصاص یافته به روزنامه های محلی را 187 حجم و میزان آگهی توزیع شده بین روزنامه های سراسری را 162 حجم اعلام کرد.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعداد آگهی های ثبتی توزیع شده را از ابتدای سال جاری تا پایان روز 19 اردیبهشت ماه 854 مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد آگهی شامل 3021 حجم بوده که  1478 حجم به روزنامه های محلی و1543 حجم بین روزنامه های سراسری توزیع شده است.
حجت الاسلام سرشته افزود: آمارها نشان می دهد که دستورالعمل توزیع آگهی ها در مورد رسانه های محلی و سراسری با اختلاف بسیار اندکی رعایت شده است.
وی با بیان اینکه چند روزنامه اعم از محلی و سراسری طی این مدت 626 حجم آگهی را خارج از چارچوب قانون دریافت کرده اند، تصریح کرد: با روزنامه های متخلف برخورد و بر اساس دستورالعمل توزیع آگهی ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آنان برخورد و از دریافت آگهی محروم خواهند شد.
گفتنی است: بر اساس قانون؛ مسئولیت توزیع آگهی های دولتی در داخل و خارج از کشور از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در استانها از وظایف ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده است.

نظر شما