شناسهٔ خبر: 66619922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون اداره کل ارشاد خراسان‌شمالی: با رسانه‌های متخلف در جذب آگهی برخورد می‌شود

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه دریافت مستقیم آگهی توسط رسانه ها ممنوع است گفت: آگهی های دولتی و ثبتی از سوی این اداره کل باید توزیع شود در صورت تخلف برخورد می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی، حجت الاسلام عباس سرشته روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: جذب آگهی های دولتی خارج از چرخه توزیع تخلف است و گزارش تخلف رسانه ها در این زمینه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال و از چرخه دریافت آگهی حذف می شود.

وی افزود: تاکنون شماری از روزنامه های سراسری و محلی خراسان شمالی از گرفتن آگهی محروم شده اند.

حجت الاسلام سرشته یادآور شد: بر اساس دستورالعمل توزیع آگهی ها؛ ۵۰ درصد آگهی های دولتی به روزنامه های محلی و ۵۰ درصد دیگر نیز بین روزنامه های کشوری توزیع می شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: تعداد آگهی اختصاص یافته به روزنامه های محلی از ابتدای سال جاری تا ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۸۷ مورد و میزان آگهی در روزنامه های سراسری ۱۶۲ مورد بوده است.

وی تعداد آگهی های ثبتی توزیع شده از ابتدای سال جاری تا ۱۹ اردیبهشت ماه را ۸۵۴ مورد عنوان کرد.

حجت الاسلام سرشته با بیان اینکه چند روزنامه اعم از محلی و سراسری طی این مدت ۶۲۶ حجم آگهی را خارج از چارچوب قانون دریافت کرده اند، تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل توزیع آگهی ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آنان برخورد و از دریافت آگهی محروم خواهند شد.

وی گفت: بر اساس قانون؛ مسوولیت توزیع آگهی های دولتی در داخل و خارج از کشور از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در استانها از وظایف ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده است.

خراسان شمالی سی و یکمین استان از نظر تعداد رسانه های دارای مجوز است و به ازای هر ۴۴ هزار و ۵۷۱ نفر یک رسانه دارای مجوز دارد.

نظر شما