شناسهٔ خبر: 66623588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید استاندار خوزستان بر تسهیل در تردد زائران اربعین

استاندار خوزستان بر تلاش دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در تردد زائران در ایام اربعین تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

تاکید استاندار خوزستان بر تسهیل در تردد زائران اربعین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، علی اکبر حسینی محراب در شورای راهبردی کاهش تصادفات (ویژه اربعین) به طرح پلیس راه برای کاهش تصادفات در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح که دارای فرآیند اجرایی مشخص شده‌ای است، ترافیک روان و ساده‌ای را در مسیر مرز‌های شلمچه و چذابه شاهد باشیم.

استاندار خوزستان اجتماع میلیونی اربعین را دارای اهمیت بسیار بالایی عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت این اجتماع میلیونی و خیل عظیم مشتاقان در ایران اسلامی و دیگر کشورها، تمامی دستگاه‌های خدمت رسان باید برای تسهیل در سفر زائران، اقدامات و تمهیدات لازم را انجام دهند.

وی بر ساماندهی پارکینگ‌ها در مرز‌های شلمچه و چذابه تاکید کرد و گفت: باید به طور ویژه به این موضوع رسیدگی شود اگرچه سال گذشته شرایط بهتری نسبت به سال‌های قبل انجام شده، اما از همه مسئولان انتظار داریم که مرتب در میدان حاضر شده و برای رفع مشکلات مرز‌ها تلاش کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به گره‌های ترافیکی اطراف مرز‌های استان به ویژه در خرمشهر ادامه داد: در صورتی که کار اصلاح هندسی میدان مقاومت انجام شود بار ترافیکی در ورودی‌های مرز شلمچه روان‌تر خواهد شد.

آسفالت، ترمیم و شانه سازی جاده‌های مواکب و امام رضا (ع) در شلمچه اقدامی موثر در کاهش بار ترافیکی است. همچنین به منظور ایمنی بهتر راه مسیر‌های دسترسی به مرز چذابه، سه تا چهار کیلومتر از جاده بستان به سمت پایانه مرزی نیاز به آسفالت دارد که باید باید در دستور کار قرار گیرد.
عملیات اجرایی پل سابله که یکی از مشکلات همیشگی زائران بود به اتمام رسیده و تنها ۴۰۰ متر آن نیاز به آسفالت دارد.

تعیین گذرگاه مرزی اتباع خارجی از محل مبدا 

حسینی محراب گفت: مسئله تردد اتباع خارجی از مرز‌های استان در ستاد مرکزی اربعین مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد گذرگاه مرزی اتباع از مبدا سکونت آنها تعیین شود تا شاهد تجمع در مرز‌ها نباشیم.
مقرر شد تعدادی خودروی ون برای تردد مسافران در اختیار استان قرار گیرد که شهرداری‌ها باید در این زمینه پیگیری لازم را انجام دهند. همچنین از سایر دستگاه‌ها انتظار داریم از ناوگان حمل و نقل خود به منظور تسهیل در تردد زائران استفاده کنند.

راه اندازی موکب در نقاط حادثه خیز

استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با راه‌انداری موکب‌هایی در نقاط حادثه خیز منتهی به مرز به ویژه در خرمشهر و آبادان، زمینه استراحت زائران و رانندگان خودرو‌ها را فراهم کنند که این امر در کاهش تصادفات تاثیرگذاری زیادی دارد.

فرمانداران محور کار در شهر‌های مرزی هستند لذا باید با آنها همراهی بیشتری از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام شود تا از موازی کاری پرهیز شود. 

مرز‌های شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

نظر شما