شناسهٔ خبر: 66619982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار خوزستان خبر داد

تصویب طرح ویژه روان‌سازی ترافیک اربعین در دو مرز چذابه و شلمچه

دلال آلبوشهبازی

استاندار خوزستان با اشاره به تصویب طرح ویژه ترافیک برای دو مرز چذابه و شلمچه گفت: امیدواریم تمهیدات اندیشیده‌شده منجر به سهولت تردد زائران اباعبدالله الحسین(ع) در مسیرهای استان خوزستان شود. 

صاحب‌خبر -

علی‌اکبر حسینی‌محراب در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات ویژه اربعین که امروز (۲۳ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه طرحی که نیروی انتظامی و پلیس راه در خصوص اربعین تهیه کرده بودند، بررسی شد و در ۱۶ بند مصوباتی داشتیم تا ترافیک روانی در دو مرز چذابه و شلمچه داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از معضلات همیشگی در این زمینه پارکینگ‌ها هستند که با بحث‌هایی که شد امیدواریم امسال با افزایش وسعت پارکینگ‌ها این مشکل حل شود.

استاندار خوزستان گفت: در مورد گره‌های ترافیکی در اطراف مرزهای خروجی به ویژه در خرمشهر، اصلاح هندسی میدان مقاومت خرمشهر بررسی شد و با اجرای این کار، ترافیک در این بخش روان‌تر می‌شود. در خصوص آسفالت مسیر مواکب و جاده امام رضا(ع) در شلمچه مقرر شد شانه‌سازی و ترمیم انجام شود و این موضوع نیز به روان شدن ترافیک کمک می‌کند.

حسینی‌محراب بیان کرد: سه تا چهار کیلومتر از مسیر چذابه از سمت بستان نیز به آسفالت نیاز دارد که امیدواریم بتوانیم آسفالت این بخش را در دستور کار قرار دهیم تا از اهواز تا مرز چذابه جاده چهاربانده داشته باشیم.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات همیشگی، پل سابله در مسیر سوسنگرد - بستان بود که امسال به اتمام رسیده است و تنها یک بخش جاده آن به میزان حدود ۴۰۰ متر به آسفالت نیاز دارد که حتما این کار انجام می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: مقرر شد مسائل امنیتی جاده عبدالخان – چذابه نیز از جمله روشنایی و رفع نقاط حادثه‌خیز لحاظ شود. البته این جاده تنها برای ترددهای محلی استفاده می‌شود.  

وی افزود: امیدواریم تمهیدات اندیشیده‌شده منجر به سهولت تردد زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) در مسیرهای استان خوزستان شود. 

انتهای پیام

نظر شما