شناسهٔ خبر: 66623491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تماشاخانه‌های مشهد ۱۰ تئاتر را به روی صحنه بردند

مشهد-ایرنا- تماشاخانه‌های مشهد در هفته پایانی اردیبهشت‌ماه امسال، ۱۰ تئاتر را در ژانرهای مختلف به روی صحنه برده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سایت گیشا تئاتر مشهد، "گالیله"، "آقای رستم"، "هشتک بچه شهرستانی‌ام"، پروپرانولول"، "آسیدکاظم"، "کمدی کراپ"، "گم شده"، "On A Perfect Sad Day"، "اتود" و "تولد یکسالگی" از جمله تتائرهایی است که توسط هنرمندان مشهدی تولید شده و در تماشاخانه های مختلف این شهر به روی صحنه رفته است.

"گالیله" به کارگردانی "رضا احمدی" و بازنویسی "آرش خیرآبادی" از نمایشنامه برتولت برشت تولید شده و در تماشاخانه "شمایل" به روی صحنه رفته و تاکنون ۱۲ سانس آن ۹۰۶ نفر - بلیت فروش داشته است. بازیگران این تئاتر را "ساجد اندرون، بهار کلاهی، فریبا عابدین زاده، علی عبدالهی، امیر جوادزاده، وحید غلامی، دریا تاجی رودی، محمد رخی، فاجان جعفرزاده، آرمان صفری، رضا میرعرب و حامد علیزاده" تشکیل می دهند.

"آقای رستم" به کارگردانی "مصطفی نصیری" و نویسندگی "ستاره فرسا" در تماشاخانه ارجمند پردیس تئاتر مستقل به روی صحنه رفته و تاکنون ۱۱ سانس آن ۵۶۶ نفر- بلیت فروخته است. در این تئاتر "تارخ اردشیری، جلال شهباز نژاد، محمدرضا ارجمندی، محمد سادات، سجاد علی‌آبادی، حجت سادات، امیرحسین خطیبیان، رامین رخ‌فروز، آرمین ترابی، حمیدرضا آزادفر و امیرحسین آژیرارشد" به ایفای نقش پرداخته اند.

تئاتر کمدی "هشتک بچه شهرستانی ام" به کارگردانی و نویسندگی "نوید اسدیان" در تماشاخانه "استاد لطفی" پردیس تئاتر مستقل به روی صحنه رفته و تاکنون ۱۳ سانس آن ۴۷۵ نفر- بلیت فروخته است، تنها بازیگر این تئاتر "محمدحسین خسروی" است اما صداهای بازیگرانی چون " الهام آقایی - نادیا محمدیان - امیر عباس پیش بین - صبا سرهنگی - سارا ابراهیمی - کیان صنعتی رودی - مهدیه نقدی - معین تیموری - الهه کریمی" او را در این نمایش همراهی می کنند.

"پروپرانولول" عنوان تئاتر دیگری به نویسندگی و کارگردانی "آرش نژاد" است که در تماشاخانه "استاد لطفی" پردیس تئاتر مستقل به روی صحنه رفته و تاکنون ۱۰ سانس آن ۳۲۱ نفر- بلیت فروخته است. بازیگران این فیلم کمدی - اجتماعی را "علی عبدالّهی، دلارام امینی مقدم فاروج و مصطفی محمد زاده" تشکیل می دهند.

"کمدی کراپ" به کارگردانی و نویسندگی و کارگردانی "احسان دلدار" در آموزشگاه تئاتر سالار به روی صحنه رفته و تاکنون ۲۴ سانس آن ۱۹۳ نفر- بلیت فروخته است. در این نمایش "علی دلدار" و "امید مبینی" ایفای نقش داشته اند.

"گم شده" نیز به کارگردانی "سیدرضا عربشاهی" و نویسندگی "حمید قلعه ای" که در تماشاخانه کیانیان به روی صحنه رفته تاکنون در ۱۲ سانس ۱۳۱ بلیت فروخته است. در این نمایش نیز "حمیدرضا جندقی، نادیا شاه محمدی، خسرو توکلی‌نسب، زهرا فرزانه سراجی، یلدا حسنی و حسن قادری" به ایفای نقش پرداخته اند.

تئاترهای جدید مشهد، "آسید کاظم" به کارگردانی "حامد معمار طهرانی" / "تولد یکسالگی" به کارگردانی "بهاره فاضلی راد" / "اتود" به کارگردانی "بهزاد آقاجانی" / هستند که در این هفته در تماشاخانه های شمایل، استاد نوری حوزه هنری و ارجمند پردیس تئاتر مستقل مشهد به روی صحنه رفته اند.

" On A Perfect Sad Day" عنوان تئاتر جدیدی به زبان انگلیسی است که در تماشاخانه استاد لطفی پردیس تئاتر مستقل به روی صحنه رفته است. این نمایش نوشتهٔ «فرخنده فاضل‌بخششی» و کارگردانی مشترک «رامین رخ‌فروز» و «فرخنده فاضل‌بخششی» است. این نمایش با عنوان فارسی «یک روز بی‌نقص غم‌آلود» دومین نمایش تمام‌انگلیسی مشهد است که بدون ترجمه و بالانویس هر شب در «پردیس تئاتر مستقل» روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند از سایت «گیشات» نسبت به رزرو بلیت اقدام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما