شناسهٔ خبر: 66622496 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

دبیر اجرایی کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای:

نشر و بسط قرآن در جوامع علمی از مهمترین اهداف این کنگره است

حجت الاسلام موسوی گفت: خدمت به ساحت مقدس قران کریم و نشر و بسط آن در جوامع علمی و گفتمان سازی در این راستا از مهمترین اهداف این کنگره است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام موسوی دبیر اجرایی کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای در مراسم ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای در تبریز با بیان این که دبیرخانه کنگره از خرداد ماه ۱۴۰۱ کار خود را به صورت رسمی آغاز نمود، اظهار داشت: خدمت به ساحت مقدس قران کریم و نشر و بسط آن در جوامع علمی و گفتمان سازی در این راستا و نیز کشف دیدگاه ها و نوآوری های امام خامنه ای از مهمترین اهداف این کنگره است.

حجت الاسلام موسوی بر اهمیت بازشناسی شخصیت قرآنی مقام معظم رهبری در سطح نخبگانی تصریح نمود و اظهار داشت: اعضای شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی اندیشه های قرانی با هدف ترسیم اهداف، سیاست ها و اولویت ها و اقدامات تشکیل و جلسات متعددی را برگزار نموده است.

وی با بیان این که با مراکز مختلف دانشگاهی مکاتبات گوناگونی داشته بیش از ۱۸۰ مرکز علمی با این کنگره همکاری می کنند، اظهار داشت: دانشگاه تبریز یکی از مراکز علمی فاخری است که بیشترین همکاری را با دبیرخانه کنگره بین المللی اندیشه های قرانی امام خامنه ای داشته است.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای گزارشی از تشکیل ۱۶ کارگروه علمی کنگره ارائه نمود و ابراز داشت: ۲۰ محور از جمله شخصیت قرآنی، قرآن نظام سازی و تمدن اسلامی، مبانی حکومت داری و سیک زندگی، قرآن هنر و رسانه و فرهنگ ترسیم شده است.

وی گزارشی از تدوین کتاب منبع شناخت و انتشار فراخوان مقاله به زبان های مختلف اشاره نمود و ابراز داشت: علاوه بر اخذ مجوز isc برای انتشار مقالات ۵۳ نشریه ملی و بین المللی آمادگی خود را برای انتشار مقالات برتر این گنگره اعلام نموده اند.

حجت الاسلام موسوی شناسایی بیش از ۲۳۰ پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری و رساله های سطح ۳ و چهار حوزه را از جمله روبکردهای این کنگره داست و ابراز داشت: بیش از ۱۸۹۰ اصل مقاله از ۲۶۱۷ چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است؛ برگزاری ۲۱۱ پیش نشست و بیش از ۷۰ کارگاه آموزشی تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

وی گزارشی از دریافت ۲۵۳ مقاله بین المللی به ۲۱ زبان بین المللی ارائه نمود و ابراز داشت: مقالات برتر این کنگره بیش از ۲۰ مرحله ارزیابی عمومی و تخصصی را گذرانده اند. تا کنون ۲۵ جلد از آثار کنگره تدوین و چاپ شده که ۶ جلد ان در ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرانی رونمایی خواهد شد.

نظر شما