شناسهٔ خبر: 66621872 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جبهه مقاومت، آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه زمین گیر کرده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار رئیس حزب اقتدار وطن عراق به نقش ویژه جبهه مقاومت در عراق، لبنان و یمن اشاره کرد و گفت: عملیات طوفان الاقصی، مقاومت مردمی در غزه و عملیات وعده صادق را سه شکست راهبردی رژیم صهیونیستی در هفت ماه اخیر برشمرد .

صاحب‌خبر -

جبهه مقاومت، آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه زمین گیر کرده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل از خانه ملت، ابوالفضل عموئی در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اشتراکات زیادی با عراق دارد، بیان کرد: همکاری بر مبنای این اشتراکات سبب ثبات در منطقه می‌شود. معتقدیم کشورهای منطقه می‌توانند با حرکت کردن در مسیر همکاری، امنیت منطقه را به خوبی تامین کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به نقش ویژه جبهه مقاومت در عراق، لبنان و یمن اشاره کرد و ادامه داد: برخلاف تصویری که آمریکا از ساختار بالا به پایین محور مقاومت ارائه می‌دهد، این محور، همچون حلقه‌های یک زنجیر به‌هم پیوسته عمل می‌کند که همین ساختار در منطقه، رژیم صهیونیستی و آمریکا را زمین‌گیر کرده است.

عموئی اضافه کرد: عملکرد موثر یک حلقه از زنجیره محور مقاومت در فلسطین که 16 سال هم تحت محاصره بوده به گونه‌ای است که ناتوانی، نهادهای اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی را نمایان کرده است.

وی عملیات طوفان الاقصی، مقاومت مردمی در غزه و عملیات وعده صادق را سه شکست راهبردی رژیم صهیونیستی در هفت ماه اخیر برشمرد و توضیح داد: اولین شکست استراتژیک رژیم صهیونیستی ناتوانی در پیش‌بینی و مقابله با عملیات طوفان‌الاقصی در هفت اکتبر بود، دومین ناکامی این رژیم عدم توانایی در شکستن روحیه مقاومت مردمی در غزه است. اکنون این رژیم در حلقه آتش محور مقاومت عراق، لبنان و یمن گرفتار شده است. سومین ضربه استراتژیک بر این رژیم هم با عملیات وعده صادق بروز و ظهور پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران علیرغم فشارهای سیاسی و تماس‌های دیپلماتیک تصمیم قاطع برای پاسخ مقتدرانه به رژیم صهیونیستی در ازای حمله‌ای که به بخش کنسولی سفارت ایران انجام شده بود، گرفت. با اجرای عملیات وعده صادق مشخص شد که در برابر بخشی از توان موشکی و پهپادی ایران، سیستم‌های پدافندی رژیم صهیونیستی ناتوان است.

عبدالحسین عبطان رئیس حزب اقتدار وطن عراق هم در این دیدار ضمن تاکید بر این موضوع که جمهوری اسلامی ایران پیروز نبرد با جبهه باطل است، گفت: نقطه اشتراک دینی بین ایران و عراق مهمترین وجه اشتراک ماست زیرا همه خودمان را خادم اهل بیت (ع) می‌دانیم.

نظر شما