شناسهٔ خبر: 66621632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس شورای شهر رشت خبر داد؛

لزوم اختصاص تسهیلات ویژه به آسیب دیدگان بارندگی‌های اخیر در رشت

رشت- رییس شورای اسلامی شهر رشت بر لزوم اختصاص تسهیلات ویژه به آسیب دیدگان بارندگی‌های اخیر این شهر تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین واثق کارگرنیا ظهر یک شنبه در یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورا با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر و تبریک دهه کرامت اظهار کرد: دهه کرامت با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و با ولادت حضرت امام رضا (ع) به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در رشت افزود: اخیراً شاهد بارندگی‌های شدید در سطح شهر رشت بودیم که در کنار مشکلاتی که به واسطه شدت باران رقم خورد، بارش باران موجب خوشحالی شالیکاران شد و لازم می دانم از شخص شهردار رشت و دیگر مدیران و پرسنل زحمتکش آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری رشت بابت تمامی تلاش‌هایی که در راستای رفع مشکلات آبگرفتگی طی این مدت انجام دادند تقدیر و تشکر کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر موجب خسارت‌هایی به رشتوندان شد، ادامه داد: در چند نقطه از شهر شاهد آبگرفتگی منازل و تعدادی مغازه و زیر آب رفتن بخش عمده‌ای از اجناس و اثاثیه منزل شهروندان بودیم و بر همین اساس با همراهی و حضور فرماندار در آن محلات، بتوانیم از کمک‌های دولتی در راستای رفع مشکلات رقم خورده و همچنین جبران خسارت‌های به بار آمده کمک بگیریم که با مباحث مطرح شده متوجه شدیم برای وقوع بحران آبگرفتگی ردیف مشخصی وجود ندارد.

واثق کارگرنیا با ابراز تأسف از اینکه در برخی از محلات حاشیه نشین و کم درآمد رشت، بخش عمده‌ای از اثاثیه منازل ساکنین به دلیل آبگرفتگی دچار خرابی شدند گفت: از استاندار گیلان تقاضا دارم نسبت به اختصاص تسهیلات و کمک‌های خاص نسبت به این افراد مساعدت ویژه ای مبذول و شهرداری نیز مساعدت‌های لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به انجام لایروبی در محلات رشت تصریح کرد: برخی از این آبگرفتگی ها به این علت بود که منهول های فاضلاب پُر بود و چون به موقع لایروبی نشده بودند، در زمان بارش باران دچار آِبگرفتگی و سرریز شدن در خیابان‌ها و معابر رشت شد.

انعقاد بیمه سیل و آبگرفتگی برای منازل شهر رشت

رئیس شورای شهر رشت به بیمه آتش سوزی منازل رشت اشاره کرد و گفت: شهردار رشت پیرامون چگونگی انعقاد قرار داد بیمه آبگرفتگی و سیل برای شهر رشت نیز بررسی‌های لازم را انجام دهد تا چنانچه موانع قانونی در این باره وجود ندارد، این مهم نیز در راستای رفع دغدغه‌های شهروندان عزیز رشت اجرایی شود.

مساعدت با تیم فوتبال داماش رشت

وی با بیان اینکه تیم فوتبال داماش رشت در شرایط خوبی به سر نمی‌برد، افزود: داماش به لحاظ مالی در شرایط نامناسبی قرار دارد و روز گذشته مدیر کل ورزش و جوانان گیلان، رئیس هیأت فوتبال و سرمربی این تیم طی تماس تلفنی تقاضا کردند به واسطه اینکه مدت‌ها است پرداختی به بازیکنان انجام نشده، بازیکنان در شرایط مناسبی قرار ندارند و تقاضای مساعدت از سوی شورا و شهرداری را داشتند.

نظر شما