شناسهٔ خبر: 66621437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری آیین‌های بزرگداشت دهه کرامت در بقاع متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت : جشن‌های دهه کرامت در ۳۸۲ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

برگزاری آیین‌های بزرگداشت دهه کرامت در بقاع متبرکه گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حجت الاسلام اسماعیل تدینی با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت معصومه سلام الله علیه در ۳۸۲ بقعه متبرکه گیلان گفت: جشن تکلیف دختران دانش آموز به مناسبت روز دختر یکی ازمهمترین ویژه برنامه‌های دهه کرامت است که برگزار شد.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان همچنین از برگزاری ۱۳ برنامه محوری با عنوان نکوداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان‌های استان به مناسبت دهه کرامت خبرداد.
وی با اشاره به برگزاری مراسم شاخص استان گیلان در ۲۵ اردیبهشت با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی متقی، مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه در آستان خواهر امام رشت، گفت: در این مراسم از ۱۰۴ نفر ازخدام سادات، اعضای هیئت امنا، خیران، ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه و خانواده شهدا تجلیل خواهد شد.
حجت الاسلام تدینی برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ۸۷ بقعه متبرکه، نورافشانی در شب میلاد امام رضا علیه السلام در بقاع شاخص، قرائت زیارت امین الله، غبارروبی بقاع متبرکه شاخص، برپایی ۴۰ محفل انس با قرآن و برگزاری جشن و مولودی خوانی در بقاع متبرکه را از دیگر ویژه برنامه‌های دهه کرامت در گیلان اعلام کرد.
 وی با بیان اینکه برای بهره مندی همه قشر‌های به ویژه افرادی که به علت مشکلات جسمی قادر به حضور در جشن‌ها نیستند گفت: خدام بقاع متبرکه در مدارس، بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها حضور یافته و با اهدای گل و توزیع تبرکات بقعه‌های متبرک این دهه را گرامی خواهند داشت.

نظر شما