شناسهٔ خبر: 66617568 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان ۲۴ استان

اقتصاد ایران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۲ استان به کشاورزان ۲۴ استان در خصوص جلوگیری از بروز خسارت توصیه‌های مهمی را پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور امروز شمال غرب، به‌تدریج دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق روی می‌دهد.

فردا دوشنبه سامانه بارشی ضمن تقویت، شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه و ارتفاعات البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق مرکزی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

روز سه‌شنبه رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق در استان‌های نوار شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، یزد، فارس، شمال کرمان و خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

روز چهارشنبه رگبار پراکنده و رعدوبرق در نوار شمالی، شمال شرق، جنوب غرب، برخی مناطق مرکزی و شمال استان‌های بوشهر، فارس و کرمان پیش‌بینی شده است.

روز پنجشنبه بارش‌های پراکنده علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های سمنان، یزد و تهران روی می‌دهد.

طی ۲۴ ساعت آینده وزش باد شدید در نیمه غربی کشور، دوشنبه در شرق و مرکز، سه‌شنبه در نوار مرکزی، چهارشنبه در غرب و جنوب غرب و پنجشنبه در نوار شرقی کشور روی می‌دهد.

همچنین شمال خلیج‌فارس طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و دریای خزر طی ۳ روز آینده مواج است.

هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۳

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۴

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نواحی مستعد گردوخاک

منطقه اثر:

یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۳: دامنه و ارتفاعات آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال زنجان.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۴: دامنه و ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شرق و شمال شرق خوزستان و جنوب لرستان.

اثر مخاطره: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

برچسب‌ها:

نظر شما