شناسهٔ خبر: 66617331 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز تزریق دو واکسن جدید در آبادان

تزریق دو واکسن جدید برای اطفال در شهرستان آبادان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در برخی شهر‌های کشور از جمله شهرستان آبادان تزریق واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس آغاز و نخستین مورد در درمانگاه شهید صادقیان آبادان تزریق شد.
دکتر عبدالله خوان زاده افزود: روتاویروس شایع‌ترین علت اسهال و ناخوشی‌های گوارشی توام با علائم تنفسی در بچه‌های زیر یک سال است و کونوکوک علت اصلی عفونت‌های گوش، ریه و منژیت در کودکان زیر پنج سال است.
او با بیان اینکه پیش از این در سراسر جهان این دو واکسن در برنامه واکسیناسیون همگانی وارد شده بود گفت: این واکسن ها فعلا در ایران بصورت انتخابی در تعدادی از شهرستان‌ها وارد برنامه واکسیناسیون شده و به زودی در سراسر کشور همگانی می شود.

وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون پنوموکوک در هفت استان کشور آغاز و درسنین ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی به صورت تزریقی انجام می‌شود و واکسن روتا به صورت خوراکی است که در سنین ۲ ماهگی،۴ ماهگی و ۶ ماهگی به کودکان داده می‌شود.
بهرام عین اللهی تاکید کرد: واکسن روتا و پنوموکوک موجب مقاوم سازی در برابر عفونت‌های دستگاه تنفسی و گوارشی در کودکان می‌شود که شایع‌ترین آن بیماری سینه پهلوست.

<div id="video-display-embed-code_11105036"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4231614/11105036?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما