شناسهٔ خبر: 66614397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم فضای مجازی در دادسرای شوشتر

دادستان عمومی و انقلاب شوشتر از راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم فضای مجازی در دادسرای این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم فضای مجازی در دادسرای شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی امیری در نشست قرارگاه صیانت از فضای مجازی به میزبانی دادستانی شوشتر گفت: کارهای پیشگیرانه، آگاه‌سازی و راهنمایی در اولویت اقدامات مربوط به فضای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرتبط با فضای مجازی است و تعقیب کیفری و برخورد قانونی در مرحله دوم قرار دارد.

وی افزود: در کنار اقدامات فرهنگی توصیه شده، دستگاه قضایی با مخلان امنیت روانی در فضای مجازی که از مطالبات جدی جامعه و مردم است، برخورد خواهد کرد.
امیری افزود: برخی از افراد با فعالیت در فضای مجازی قصد ترویج بی‌بند و باری، مبارزه با عفاف و حجاب، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را دارند.

امیری ادامه داد: به این افراد هشدار داده می‌شود که دادستانی به عنوان مدعی العموم علیه مرتکبان جرایم در فضای مجازی، اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده و شعبه ویژه‌ای جهت رسیدگی به این نوع جرائم اختصاص داده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شوشتر اضافه کرد: برخورداری از فضای مجازی سالم، حق مردم است و با راه‌اندازی قرارگاه صیانت از فضای مجازی اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با بزه‌های صورت گرفته در فضای مجازی از مرحله رصد و کشف جرم تا تشکیل پرونده قضایی در دستور کار است.

نظر شما