شناسهٔ خبر: 66613939 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستاوردی از فناوران ایرانی؛

ارتقای تولیدات پلیمری با تجهیزات و روش‌های پیشرفته تست و آزمون

تهران- ایرنا- متخصصان یک مجموعه فناور و تحقیقاتی، خدمات تخصصی را در زمینه اجرای آزمون‌های محصولات پلیمری ارائه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سمیه مرادی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان به تولید و ارزیابی کیفیت محصولات پلیمری تولید شده در کشور با استفاده از تجهیزات پیشرفته و روش‌های بومی آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: با استفاده از محصولات دانش‌بنیان استانداردهای ملی تمرکز کرده و در این راستا ضمن استقرار و پیاده‌سازی سیستم مدیریتی و فنی آزمایشگاه‌ها، بهبود محصولات دانش‌بنیان پلیمری را دنبال می‌کند

وی درمورد ارتقای محصولات پلیمری با استفاده از نظارت‌های کیفی و آزمایشگاهی اظهار داشت: همکاری مستمر با ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی و همچنین مراکز علمی و تحقیقاتی کشور برای انجام آزمون‌های آزمایشگاهی مربوطه و همچنین رفع نواقص استانداردهای موجود از طریق فعالیت های پژوهشی نیز در دستور کار این واحد آزمایشگاهی قرار دارد.

این فناور با بیان اینکه با استفاده از تجهیزات ایران‌ساخت، زمینه برای کسب استانداردهای بین‌المللی محصولات ایران‌ساخت فراهم شده است، افزود: مجموعه برای پنج نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، شغل ایجاد کرده است.

مرادی به قابلیت ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات آزمایشگاهی اشاره کرد و توضیح داد: تعیین مقدار دوده و خاکستر در لوله‌ها و اتصالات پلی اولفینی، ارزیابی درجه پراکنش رنگدانه یا دوده در پلیمرها، تعیین چگالی پلاستیک‌های غیراسفنجی (روش غوطه‌وری)، اندازه‌گیری نرخ جریان جرمی مذاب، تعیین برگشت طولی، تعیین خواص کششی، تعیین پوستگی لوله و اتصالات پلیمری، تعیین مواد فرار در پلیمرها، تعیین مقاومت در برابر فشار داخلی، تعیین فشار هیدروستاتیک و آزمون Crush تنها بخشی از خدمات این شرکت دانش‌بنیان به شمار می‌رود.

وی با معرفی قسمتی از تجهیزات این مجموعه گفت: آزمون‌ها و خدمات آزمایشگاهی در این شرکت با تکیه بر تجهیزات تخصصی مانند دستگاه DSC، کپسول گاز نیتروژن و اکسیژن، کوره الکتریکی تیوپ‌دار، دیسکاتور، میکروسکوپ نوری، نازک‌بر، ترازو، دماسنج، تکیه‌گاه ثابت، پلاستومتر اکستروژنی، آون، کولیس، دستگاه CNC، دستگاه کشش، دستگاه تست لهیدگی و... صورت می‌گیرد.

این فعال حوزه فناوری یادآور شد: طرح‌های بسیاری از جمله طرح قرارداد انجام تمام آزمون‌های جهاد کشاورزی جنوب و طرح شرکت گاز استان هرمزگان توسط این شرکت فناور اجرا شده است.

نظر شما