شناسهٔ خبر: 66613730 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش بین المللی طب انتقال خون بستری برای تبادل دانش و تجربه

­معاون موسسه عالی آموزشی پژوهشی طب انتقال خون در گزارشی از دبیرخانه علمی پنجمین همایش بین المللی طب انتقال خون، این همایش را بستر مناسبی برای انتقال دانش و تجربه فنی میان متخصصان و کارشناسان طب انتقال خون دانست.

صاحب‌خبر -

***همایش بین المللی طب انتقال خون بستری برای تبادل دانش و تجربه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، دکتر مهتاب مقصودلو با اعلام این مطلب گفت: این همایش ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت با برگزاری ۱۲ جلسه علمی و ۴ پانل تخصصی برنامه ریزی شده است. همچنین در روز ۲۷ اردیبهشت نشست مدیران انتقال خون کشور‌های منطقه برگزار خواهد شد. 
وی افزود: اهدا و اهدا کنندگان، فراورده‌های خون، پلاسما و دارو‌های مشتق از آن از جمله موضوعات جلسات علمی این همایش است. مبحث سلامت خون، مدیریت کیفیت، و مدیریت خون بیمار مورد بحث علمی قرار خواهد گرفت. 
دکتر مقصودلو افزود: در این همایش گروه‌های هدف (دارای امتیاز باز آموزی) عبارتند از همکاران پزشک عمومی، متخصصان داخلی، متخصصان پاتولوژی، جراحی، داخلی، کودکان، بیهوشی، بیماری‌های عفونی و پزشکی اجتماعی. علاوه بر آن دارندگان دکترای حرفه‌ای علوم آزمایشگاهی، دکترای هموتولوژی و علوم انتقال خون، ایمنو لوژی، زیست فناوری و ژنتیک، ویروس شناسی و بیوشیمی نیز از گروه‌های هدف بوده امتیاز باز آموزی به آنها تعلق می‌گیرد. 
وی افزود: در این برنامه بیش از ۵۰ نفر از اعضای هیات علمی و متخصصان موسسه عالی طب انتقال خون، سازمان انتقال خون و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور همکاری می‌کنند و ازهمکاران داخلی این همایش می‌توان به انجمن علمی انتقال خون، انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی، انجمن خون و سرطان ایران، انجمن ترومبوز هموستاز، انجمن پاتولوژی و سازمان نظام پزشکی اشاره کرد. همچنین از ۱۰ کشور همکارانی به عنوان سخنران علمی حضور خواهند داشت و شرکت کنندگانی از ۳۰ کشور جهان در این همایش بین المللی شرکت دارند.
دکتر مقصودلو در مورد شمار شرکت کنندگان این همایش نیز گفت: حدود ۳۰۰ نفر از کارشناسان سازمان انتقال خون، دانشجویان و اعضای هیات علمی موسسه و ۵۰ شرکت کننده خارجی در این همایش حضور خواهند داشت و ثبت نام و پذیرش گروه‌های هدف نیز تا روز برگزاری همایش ادامه خواهد داشت.

نظر شما