شناسهٔ خبر: 66612488 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان همکار وزارت نفت از ۱۵۰ به ۷۰۰ شرکت

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفت: وزارت نفت با افزایش تعداد همکاری با دانش‌بنیان‌ها از ۱۵۰ به حدود ۷۰۰ شرکت، گامی مهم در توسعه نقش این شرکت‌ها در صنعت نفت برداشته است، البته برای تقویت این شرکت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ای انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، در پنل ظرفیت‌های قانونی معاونت علمی و فناوری برای تقویت زیست بوم پژوهش، فناوری و نوآوری صنعت نفت و گاز که در روز پایانی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،‌ گاز،‌ پالایش و پتروشیمی برگزار شد به قوانین و مقررات و تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برای افزایش سهم تحقیق و توسعه از فعالیت های کشور پرداخته شد.

یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان در طول سال‌های گذشته مشکل بازار و فروش محصولاتشان بود که در دولت سیزدهم با عارضه‌یابی که در این خصوص در معاونت علمی ریاست جمهوری صورت گرفت، آیین‌نامه سیاست حمایتی «تولید بار اول» برای پشتیبانی از محصولات دانش‌بنیان داخلی تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری طی سخنانی در این پنل اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال ۱۴۰۳ خواند و افزود: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در تلاش است با استفاده از ابزارهای موجود، خدمت‌رسانی حداکثری را به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان داشته باشد.

وی اظهار داشت: وزارت نفت با افزایش تعداد همکاری با دانش‌بنیان‌ها از ۱۵۰ به حدود ۷۰۰ شرکت، گامی مهم در توسعه نقش این شرکت‌ها در صنعت نفت برداشته است البته برای تقویت این شرکت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ای انجام شد.

وزارت نفت، شاگرد اول تولید بار اول در کشور

مشایخ ادامه داد :همچنین وزارت نفت توانسته است مقام نخست را در کل سازمان‌های کشور در بخش تولید بار اول به‌دست آورده است.

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت: از دیدگاه معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت از جمله بخش‌هایی است که توانسته است با به‌کارگیری ابزارهای مختلف عملکرد مطلوبی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد.

به گفته او، صندوق نفت نوید بخش اتفاقات خوب در مجموعه وزارت نفت است.

مشایخ با تأکید بر وجود ظرفیت‌های پرشمار در بخش‌های مختلف صنایع ازجمله صنعت نفت گفت: تجربه جهان در نزدیک کردن شرکت‌های بزرگ و کوچک نشان داده است که تعامل و نزدیکی آن‌ها به هم می‌تواند دستاوردهای مطلوبی به همراه داشته باشد؛ لازم است در این زمینه ورود کنیم.

انتهای پیام

نظر شما