شناسهٔ خبر: 66612041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معرفی قصاب متخلف و جاعل مهر دامپزشکی به مراجع قضایی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرام گفت: قصاب متخلف که به کشتار غیر مجاز دام و جعل مهر دامپزشکی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

صاحب‌خبر -
معرفی قصاب متخلف و جاعل مهر دامپزشکی به مراجع قضایی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، امیر احمدی مطلق گفت: گروه نظارت دامپزشکی چرام در بازدید از یک واحد قصابی یک لاشه گوسفندی که به صورت غیر مجاز و خارج از چرخه نظارت دامپزشکی کشتار و با مهر جعلی دامپزشکی نیز ممهور شده بود، کشف کردند که قصاب متخلف پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
احمدی مطلق افزود: کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه معمولا در دام‌های بیمار و ناسالم و در محل‌هایی بدون داشتن شرایط بهداشتی لازم انجام می شود که مخاطرات بهداشتی فراوانی از جمله ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند تب کریمه کنگو و تب مالت را برای مصرف کننده در پی دارد.
احمدی مطلق ادامه داد: در کشتارگاه دام قبل، حین و پس از کشتار توسط بازرس بهداشتی مستقر در کشتارگاه مورد بازرسی بهداشتی قرار می‌گیرد و پس از حذف آلایش و لاشه‌های آلوده و بیمار، لاشه‌های سالم با نصب لیبل و مهر بهداشتی دامپزشکی و طی دوره پیش سرد در کشتارگاه با رعایت زنجیره سرد در مراکز و قصابی‌ها توزیع می شود.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرام در پایان از همشهریان درخواست کرد همه فرآورده‌های دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع دهند.

نظر شما