شناسهٔ خبر: 66974899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه فردوسی:

جوانان توانستند در لایه‌های بالای مدیریتی دولت سیزدهم حضور یابند

مریم سلطانی

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شهید رئیسی در لایه‌های اجرایی بالا، جوانان را به بدنه دولت تزریق کرد.

صاحب‌خبر -

مسعود میرزایی امروز، ۱۲ خرداد در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه علم، فناوری و نوآوری شهید رئیسی نگاه بسیار ویژه‌ای داشتند و اقدامات اثرگذاری در دولت سیزدهم انجام شد.

وی افزود: مرحوم رئیسی همواره پیرو فرمایشات رهبری بودند و بحث جوانگرایی از دیگر شاخصه‌های دولت ایشان بود که هیچ مدیر سطح ترازی به این شکل به این مسئله نپرداخته و ایشان در لایه‌های اجرایی بالا، جوانان را به بدنه دولت تزریق کرد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: مرحوم رئیسی همواره به پیرامون پایتخت مانند روستاها و مناطق محروم توجه ویژه داشتند و در تمام مناطق و روستاهای محروم شخصا حاضر شده و کارها را پیگیری می‌کردند.
موضوع دیگر، خانواده‌محوری ایشان است به‌طوری که خانواده مرحوم رئیسی در حوزه علم، فناوری، فرهنگی و اعتقادی الگووار عمل می‌کنند.

در ادامه محمود محمدزاده شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت این شهر، بیان کرد: یکی از کارهای ایشان در حوزه سلامت، ایجاد بیمارستانی سیار با استفاده از اتوبوس در مشهد بود که در ذیل بنیاد کرامت، در محروم‌ترین مناطق شروع به خدمت‌رسانی کرد.

وی اضافه کرد: همان طور که حجت‌الاسلام مروی، تولیت آستان قدس پیشتر  گفت، مرحوم رئیسی کلیه حق تولیت خود را بخشید تا دو دارالشفا و یک مجموعه فرهنگی ساخته شود. یک دارالشفا بسیار مجهز در قائن و دیگری در تربت جام ساخته شد و در اختیار مردم محروم آن منطقه قرار گرفت. از دیگر اقدامات ایشان در حوزه سلامت اجرای طرح‌های گردشگری سلامت بود.

محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در ادامه پس از عرض تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، عنوان کرد: در آیات انتهایی سوره مریم تاکید شده کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند، خداوند محبت ایشان را در دل مردم قرار می‌دهد. رئیس‌جمهور شهید مصداق بارز این افراد است که این چنین مردم برای ایشان در سوگ نشستند.

در ادامه مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه غیر انتفاعی امام رضا(ع) نیز ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان والامقام خدمت، اظهار کرد: یکی از شعارهای محوری مرحوم رئیسی، ارتقای مرجعیت علمی مشهدالرضا بود. ایشان اعتقاد داشت که همه ظرفیت‌ها باید در کنار یکدیگر به صورت هم‌افزا عمل کند تا به این هدف دست یابیم.

وی افزود: همچین شهید جمهور تاکید ویژه داشت که همه فعالیت‌ها باید دارای پیوست علمی باشد، به‌طوری که برنامه تحولی را مدون کرد و از همه خواست حول محور آن حرکت کنند.

رئیس دانشگاه امام رضا با بیان اینکه توسعه مفهوم خدمت از دیگر دغدغه‌های شهید رئیسی بود، گفت: به‌طوری که همواره در تلاش بود افراد با ظرفیت‌های علمی بالا را شناسایی کرده تا از آنان در جهت خدمت‌رسانی بیشتر به مردم استفاده شود.

مرجوعی با بیان اینکه مرحوم رئیسی همواره پایبند به منشور هفتگانه‌ای بود که توسط رهبری تنطیم شده‌ است، اضافه کرد: ایشان در تلاش بود تا حامی نخبگان کم‌برخوردار باشد. در همین راستا آیین‌نامه بورسیه نخبگان کم‌برخوردار تنظیم شد که صرفا برای دانشجویان ایرانی نبود. همچنین توجه‌ ویژه‌ای به علم در سطح بین‌الملل و کادرسازی در این حوزه داشت.

انتهای پیام

نظر شما