شناسهٔ خبر: 66611876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار تهران: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ به صورت الکترونیکی آمادگی داریم

تهران بزرگ - ایرنا - فرماندار تهران با اشاره به برگزاری موفق انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران به صورت الکترونیک، گفت: آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ و شورای شهر در پایتخت به صورت الکترونیکی نیز وجود دارد و امکان رای دادن در هر ۲ انتخابات با یک صندوق فراهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد قیومی روز یکشنبه در گفت وگویی افزود: با اجرای تدابیر ستاد انتخابات استان تهران و فرمانداری تهران و نیز دستورالعمل‌های وزارت کشور، توانستیم انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی را در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس الکترونیکی و به آسانی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون جدید، مردم توانستند با پنج مدرک هویتی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و گذرنامه اقدام به رای دادن کنند، ادامه داد: چند سالی است که دستگاه‌های احراز هویت در انتخابات وجود دارد اما صرفه‌جویی در وقت و هزینه، سهولت رای‌دهی، دقت بالا در شمارش آرا و امنیت خوب از مهمترین ویژگی‌های انتخابات الکترونیکی است.

فرماندار تهران: انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ در پایتخت الکترونیکی برگزار می‌شود

فرماندار تهران اظهار کرد: در انتخابات نیمه الکترونیک تعرفه رای به مردم داده می‌شد اما در این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه تهران به جای تعرفه برگ رای، یک کارت اعتباری به رای دهندگان داده ‌شد که روی صندوق‌های الکترونیک مکانی برای آن پیش‌بینی شده، تا پس از قرارگیری، به راحتی بتوان به افراد مورد نظر رای داد.

وی یادآور شد: رای‌دهندگان در حوزه انتخابیه تهران به جای نوشتن کد داوطلبان روی برگه رای، اسامی و کد ۳۲ نفر نامزد راه یافته به مرحله دوم از حوزه انتخابیه تهران که ۲ رقم بود را بر روی صندوق الکترونیک ثبت کردند که در این لحظه مشخصات و کد داوطلب مشاهده شد و رای‌دهندگان پس از اطمینان خاطر از انتخاب خود، دکمه اتمام رای گیری را زدند.

فرماندار تهران: انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ در پایتخت الکترونیکی برگزار می‌شود

تحولی بزرگ در انتخابات کشوری

قیومی یکی از موضوعات مهم در بحث برگزاری الکترونیکی انتخابات را زیرساخت‌ عنوان کرد و گفت:‌ در دولت‌های گذشته آمادگی برای برگزاری این انتخابات اعلام شده بود، اما شورای نگهبان اجازه نداده بود که انتخابات در این گستردگی به صورت الکترونیکی برگزار شود.

معاون استاندار تهران ضمن تشکر ویژه از سازمان صدا و سیما و از شبکه تهران و رسانه‌های جمعی اضافه کرد: به منظور تسهیل فرایند رای گیری حداقل برای هر حوزه، ۲ صندوق اختصاص یافته بود که تجمیع آرای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود ۲ ساعت به طول انجامید.

وی با بیان اینکه این تحول مهمی در حوزه تاریخ انتخابات کشور بوده است، ادامه داد: برای انتخابات ۲۱ اردیبهشت در کل حوزه انتخابیه تهران نزدیک به ۱۲ هزار صندوق رای توزیع شده بود که برای اولین بار این انتخابات در این گستردگی به صورت الکترونیکی برگزار ‌شد.

فرماندار تهران تاکید کرد: خوشبختانه مشکلات فنی در انتخابات جمعه گذشته در این حوزه انتخابیه به ثبت نرسید البته مواردی وجود داشت که بسیار جزیی و محدود بود.

فرماندار تهران: انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ در پایتخت الکترونیکی برگزار می‌شود

چگونگی برگزاری انتخابات بعدی با صندوق‌های الکترونیکی

قیومی گفت: با توجه به الزامات و موقعیت‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری الکترونیکی انتخابات بعدی را خواهیم داشت و در حقیقت با روند موفق انتخابات الکترونیک، انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و شورای شهر به صورت الکترونیکی در پایتخت برگزار می‌شود.

دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز جمعه ۲۱ اسفند به شکل همزمان در برخی استان‌های کشور از جمله حوزه انتخابیه تهران و ورامین برگزار شد.

حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس دارای ۳۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که در مرحله اول ۱۴ نماینده با رای مردم برگزیده شدند و ۱۶ نماینده دیگر نیز از میان ۳۲ کاندیدای راه یافته به مرحله دوم با رای مردم انتخاب شدند.

نظر شما