شناسهٔ خبر: 66611140 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

صادرات خودروی چینی رکورد زد

اقتصادنیوز: صادرات خودرو چین در ماه آوریل با کاهش فروش داخلی، به رکورد بالایی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آمارها نشان داد که صادرات خودروی چین در آوریل به بالاترین حد خود رسیده است زیرا فروش داخلی ۵.۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، زیرا در بحبوحه تشدید رقابت قیمت و احتیاط مصرف‌کنندگان در مورد هزینه‌کردن در بهبود اقتصادی متزلزل است.

انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد صادرات خودرو در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش یافت و به ۴۱۷ هزار دستگاه رسید که نسبت به ماه قبل که رشد ۳۹ درصدی را در صادرات داشت ادامه داد. کوی دونگشو، دبیر کل این اتحادیه گفت که با تشدید رقابت در بازار داخلی، خودروسازان داخلی باید بین رفتن به خارج از کشور و باخت یکی را انتخاب کنند.

بر اساس داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین، فروش خودروهای سواری در بزرگترین بازار خودروی جهان در آوریل ۵.۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به ۱.۵۵ میلیون دستگاه رسید و ۹.۶ درصد نسبت به مارس کاهش یافت. فروش خودرو در ماه مارس نسبت به سال گذشته ۵.۷ درصد افزایش یافته و در ماه مارس ۵۳ درصد افزایش یافته است. کوی گفت کسادی بازار بدتر از حد انتظار بود، در حالی که برخی از خودروسازان همچنان به تولید خود ادامه می دادند و منجر به افزایش موجودی در نمایندگی ها شد.

در حالی که سهم فروش خودروهای انرژی جدید به بالاترین حد خود رسیده است و راه را برای بزرگترین بازار خودروی جهان برای رسیدن سریع به هدف سبز خود هموار می کند، فروش خودروهای برقی همچنان بسیار کندتر از خودروهای پلاگین هیبریدی است.

طبق گزارش رویترز، خودروسازان ژاپنی که در فناوری‌های هیبریدی پیشگام بوده‌اند، عقب مانده‌اند و تنها ۱.۹ درصد از بازار جهانی خودروهای پلاگین هیبریدی را در سه ماهه اول به دست آورده‌اند.

نظر شما