شناسهٔ خبر: 66609308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آیت الله محمدی لائینی:

بهترین خدمت‌ها، تربیت انسان صالح است / دنیای سیاهی و تباهی می خواهد الگوهای ما را جابجا و عوض کند

آئین تجلیل از نخبگان آموزشی، علمی و پرورشی مدرسه دخترانه شاهد ناحیه یک ساری به مناسبت دهه کرامت و روز دختر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آئین تجلیل از نخبگان آموزشی، علمی و پرورشی مدرسه دخترانه شاهد ناحیه یک ساری به مناسبت دهه کرامت و روز دختر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در این آئین بیان داشت: هر نسلی وظیفه خاص خود را دارد، باید یاد بگیرد چگونه انسانی وظیفه‌شناس و عامل به وظیفه باشند.

وی افزود: تربیت انسان یک بعدی نیست، اگر تک بعدی باشد خطر چند برابر می شود، باید خود را به گونه ای مدیریت کرد که همه ابعاد را داشت.

 آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: آیا حضرت زهرا و حضرت معصومه (س) می توانند الگوی دختران امروز باشند؟ بله، زندگی، یک ظواهر و ابعاد متغیر دارد و یک حقیقت ثابت مثل غرایز، مگر انسان های گذشته غذا و خوراک و شهوت نداشتند؟ این انسان از نظر آئین سعادت هم یک راه و روش ثابت دارد که به آن فطرت می گویند، همانگونه که غریزه عوض نمی شود فطرت هم عوض نمی شود، فطرت توحیدی دارد اینجاست که یک انسان می تواند در یک زمانی الگوی همه زمان ها باشد.

وی اظهار کرد: دنیای سیاهی و تباهی می خواهد الگوهای ما را جابجا و عوض کند، ما باید بیدار و هوشیار باشیم.

 آیت الله محمدی لائینی به مدارس و آموزش و پرورش توصیه کرد: مدارس و آموزش و پرورش ما آن سبک زندگی فطری انسانی حقیقی را که بر گرفته از مکتب پیامبر و اهل بیت (ع) است را آموزش دهد و در پیش بگیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سند ۲۰۳۰ بیان داشت: این سند ساخته و پرداخته کسانی است که نفهمیدن مبدا و معاد انسان کجاست، خودشان پیاده‌اند حال برای همه انسان‌ها نسخه می نویسند و متاسفانه در کشور ما هم کسانی بودند که دغدغه هاشان پیاده سازی نسخه غربی بوده است.

وی در پایان گفت: بالاترین خیانت ها خیانت به بشریت و انسان است و بهترین خدمت‌ها تربیت انسان صالح است.

نظر شما