شناسهٔ خبر: 66608994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باحمایت دادگستری گیلان

بازگشت ۳ واحد اقتصادی ورشکسته به چرخه تولید در گیلان

معاون قضایی دادگستری گیلان از احیای ۳ واحد تولیدی ورشکسته با حمایت دستگاه قضا خبرداد.

صاحب‌خبر -

بازگشت دوباره ۳ واحد اقتصادی ورشکسته به چرخه تولید در گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ معاون قضایی و رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری گیلان گفت: با راه اندازی مجدد این ۳ واحد ورشکسته و تعطیل ۶۷۳ نفر کارگر فعالیت دوباره خود را در این واحد‌ها آغاز کردند.
ایمان غریب نواز با اشاره به عملکرد اداره امور ورشکستگی گیلان افزود: این اداره از سال ۱۳۹۹ با هدف مدیریت بحران ورشکستگی، حفظ حقوق بستانکاران و کمک به احیای وضعیت ورشکستگان راه اندازی شد.
معاون قضایی و رئیس اداره امور ورشکستگی دادگستری گیلان تصریح کرد: از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون ۴۴ پرونده ورشکستگی به این اداره ارجاع داده شد که ۳۰ پرونده به شرکت‌های تجاری و مابقی به اشخاص حقیقی تعلق داشت.
 وی اضافه کرد: از ۴۴ پرونده ارجاع شده به امور ورشکستگی استان ۲۲ پرونده مختومه شد و ۲۲ پرونده در حال بررسی است.

 معاون قضایی دادگستری استان گیلان گفت: پرونده‌های در حال بررسی شامل ۷ فقره مربوط به تجار حقیقی، ۸ شرکت تولیدی و ۷ شرکت خدماتی است.
 ایمان غریب نواز با اشاره به اینکه بستانکاران این ورشکستگان اقتصادی و تجاری هزارو ۴۸۷ فقره پرونده در اداره ورشکستگی تشکیل داده اند گفت: هزارو ۳۳۹ فقره از این پرونده‌ها رسیدگی و مختومه شده و ۱۴۸ پرونده باقی مانده است.
رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی گیلان افزود: به لحاظ پراکندگی پرونده‌های ورشکستگی در استان ۱۵ پرونده مربوط به شهرستان رشت، ۱۰ پرونده آستارا، ۳ پرونده انزلی و بقیه مربوط بهدیگر شهرستان‌های گیلان است.
 معاون قضایی دادگستری گیلان با بیان اینکه اداره امور ورشکستگی استان از تمامی ظرفیت‌های موجود برای احیای واحد‌های اقتصادی ورشکسته و بهبود وضعیت اقتصادی آنان استفاده کرده افزود: این اداره با استفاده از نیروی کار و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان و نیز پرداخت همه‌ی بدهی بستانکاران و بهبود وضعیت اقتصادی گیلان کمک‌های موثری داشته است.
وی به رتبه چهارم اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری گیلان در راه اندازی واحد‌های تولیدی در کشور اشاره و تصریح کرد: این رتبه نسبت به مدت تأسیس اداره تصفیه گیلان و تعداد شرکت‌هایی که ظرفیت راه اندازی داشته اند و فعالیت‌های بازرگانی ورشکستگان، بسیار مطلوب است.

نظر شما