شناسهٔ خبر: 66607234 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

کمربندی جنوبی شیراز در تاریکی مطلق

در بازدید از پروژه‌های ایمن‌سازی کمربندی جنوبی شیراز شاهد تاریکی مطلق و نبود روشنایی کافی بودیم که علی‌رغم پیگیری‌های مکرر اقدامی در خصوص رفع این مطالبه حیاتی نشد که می‌طلبد مسئولان برای ایجاد روشنایی در این مکان مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عصر امروز ۲۲ اردیبهشت‌ماه بازدید از پروژه‌های ایمن‌سازی کمربندی جنوبی و آسفالت معابر سطح شهر به همراه محمدحسن اسدی و جمعی از خبرنگاران انجام شد.


در اولین بازدید ازکمربندی جنوب شیراز به طول ۲۴ کیلومتر از پل امام حسن مجتبی (ع)، به سمت پل شهدای نیروی دریایی، سلطان آباد و پل فسا قرار دارد که یکی از مسیرهای پر تردد خودروهای سبک و سنگین برون شهری و همچنین تردد شهرک نشینان حاشیه آن است.


این پروژه شامل احداث تقاطع غیرهمسطح میثم دارای دو دستگاه پل دوربرگردان به طول ۴۵۰ متر برای هر پل، احداث دور گرد میلاد دارای یک دستگاه پل با دو دهانه به کلی ۵۱ متر بهسازی مسیر کمربندی با نیوجرسی گذاری به طول ۲۴ هزار متر، اصلاح شانه راه و اصلاح هندسی دسترسی‌ها و نصب علائم ترافیکی است.


طبق گزارش شهرداری شیراز عملیات خاک‌برداری و تسطیح این پروژه ۸۶ درصد، بتن زیرسازی ۸۴ درصد، نصب بلوک‌های جداکننده ترافیک به طول بیش از ۲۴ هزار متر با پیشرفت ۵۸ درصد، خط‌کشی ۴۷ درصد، آسفالت ۷۸ درصد و درزگیری ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


رضا محمدیان در بازدید از این پروژه که در کمربندی جنوبش شهر شیراز است، گفت: بخشی از کمربندی شیراز را شورای شهر شیراز با توجه به اینکه تعهدی برای انجام نداشت به شهرداری شیراز جهت ایمن‌سازی، انجام پروژه و رفع ایرادات آن واگذار کرد.


وی از خبرنگاران خواست تا از وزارت نیرو و کسانی که برای تصریح انجام تقاطع‌ها و کمربندی باید تلاش کنند اطلاع‌رسانی کنند تا هرچه زودتر رفع ایراد شود.


محمدیان در خصوص جهش آسفالت در شهر شیراز توسط شهرداری شیراز خبر داد و تصریح کرد: آسفالت معابر فرعی توسط پیمانکاران در حال انجام هستند.

کمربندی جنوبی شیراز در تاریکی مطلق

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: بخشی از کمربندی شیراز که فاقد آسفالت و نیازمند ترمیم بود را با اجرای جهش آسفالت توانستیم جاده‌ها را آسفالت و ترمیم کنیم تا تصادفات کاهش یابد.


محمدحسن اسدی ضمن تبریک دهه کرامت یادآور شد: امیدواریم که بتوانیم سند سومین حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) را رونمایی کنیم.


شهردار شیراز از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی این کمربندی خبر داد و افزود: ۱۸ کیلومتر از کمربندی را شهرداری شیراز جهت رفع نقاط حادثه‌خیز آن پذیرفت همچنین در بخش دیگر این کمربندی جهش آسفالت را شروع کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم پروژه‌های خوبی را برای مردم شهر شیراز قرار دهیم.


هادی شه دوست شیرازی اعلام کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ تابلو علائم راهنمایی رانندگی نصب کرده‌ایم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: در ۶ نقطه این کمربندی به نصب دوربین‌های مدار بسته پرداخته‌ایم که امیدواریم ظرف یک ماه آینده دوربین‌ها را وارد مدار کنیم تا بتوانیم شاهد کاهش ترافیک و تصادفات باشیم.


صادق سلیمی با تأکید بر اینکه کمربندی جنوبی شیراز یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های کشور بود، افزود: الحمدلله ساماندهی این کمربندی در حال انجام است.


جانشین پلیس راهور شیراز با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی کمربندی شیراز افزود: می‌طلبد که دوربین‌های مدار بسته و علامت‌های هشدار راهنمایی رانندگی افزایش یابد تا کاهش تصادفات و رفع نقاط حادثه‌خیز را شاهد باشیم.


رئیس شورای شهر شیراز در خصوص روشنایی این کمربندی بیان کرد: اخیراً بنا شده که در اولین فرصت که نمایندگان انتخاب شدند که الحمدلله انتخاب شدند جلسه‌ای جهت رفع مشکلات کمربندی در خردادماه صورت گیرد.


معاون عمرانی شهردار شیراز نیز درمورد کمبود نور در کمربندی جنوبی شیراز گفت: کمربندی موضوع ملی است که در حال انعقاد تفاهم نامه‌ای با شرکت توزیع برق هستیم تا بخشی از روشنایی کمربندی را انجام دهیم.


به گزارش شیرازه، در بازدید از پروژه‌های ایمن‌سازی کمربندی جنوبی شیراز شاهد تاریکی مطلق و نبود روشنایی کافی بودیم که علی‌رغم پیگیری‌های مکرر اقدامی در خصوص رفع این مطالبه حیاتی نشد که می‌طلبد مسئولان برای ایجاد روشنایی در این مکان مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

انتهای خبر/224224

نظر شما