شناسهٔ خبر: 66607014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

پیشگیری و فرهنگسازی اصلی‌ترین راهبرد مقابله با مواد مخدر در کشور است

سردار «مومن» گفت: اولویت راهبردی ما برای مقابله با مصرف مواد مخدر پیشگیری و فرهنگ سازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سردار «اسکندر مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور امروز در جریان سفر به آذربایجان غربی با حضور در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری؛ افرادی که در راستای مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌کنند جهاد بزرگی انجام می‌دهند.

وی گفت: خوشبختانه در استان آذربایجان غربی هماهنگی و همدلی خوبی بین دستگاه‌های متولی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر وجود دارد.

سردار مومنی با بیان اینکه نرخ شیوع مواد مخدر در آذربایجان غربی پایین‌تر از میانگین کشوری است تصریح کرد: لذا فرهنگ غنی مردم آذربایجان غربی و پایبندی به قوانین و مقررات موجب پیشرو بودن این استان در مقابله و مبارزه با مواد مخدر شده است.

وی با اشاره به وضعیت جهانی مصرف مواد مخدر افزود: بر اساس آمار‌های سازمان ملل شیوع مصرف مواد مخدر در جهان افزایش قابل توجهی داشته و سن اعتیاد پایین‌تر آمده، اما خوشبختانه در کشور ما سن اعتیاد بالاتر از سایر کشور‌های دنیا است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: لذا اولویت راهبردی ما برای مقابله با مواد مخدر پیشگیری و فرهنگ سازی است.

سردار مومنی تصریح کرد: اگرچه آهنگ رشد مصرف مواد در کشور متوقف شده است، اما باز هم باید به حداقل برسد.

وی افزود: خوشبختانه همکاری و استقبال بسیار خوبی نیز در کشور و همچنین استان آذربایجان غربی توسط خیرین در امر راه‌اندازی مراکز مختلف درمان و نگهداری معتادان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما