شناسهٔ خبر: 66606247 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هفته ۲۷ لیگ برتر فوتبال؛

توقف سپاهان در زمین مس رفسنجان

رویارویی شاگردان نویدکیا و مورایس در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران به تساوی انجامید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم فوتبال مس رفسنجان در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت میزبان سپاهان بود که در پایان موفق شد میهمان خود را با تساوی یک - یک متوقف کند. 

سپاهان این مسابقه را بهتر آغاز کرد و موفق شد روی یک کار تیمی دفاع حریف را غافلگیر کند و با پاس آریا یوسفی که در دهانه دروازه خالی به کاوه رضایی رسید، گل اول را در دقیقه ۱۰ ثبت کند. از این دقیقه به بعد بازی به تعادل کشیده شد و هر دو تیم سعی داشتند به دروازه تیم مقابل برسند، موقعیت‌های بسیار خوبی را ایجاد کردند، اما تا پایان نیمه نخست برتری سپاهان در ورزشگاه شهدای مس پابرجا ماند.

با آغاز نیمه دوم این مس بود که بهتر کار کرد و موفق شد در دقیقه ۶۰ روی یک کار تیمی و تعویض منطقه بازی با ضربه سر شیرجه‌ای جلال علی محمدی که در بازی رفت هم مقابل تیم سابقش گل زده بود، به گل تساوی دست پیدا کند. پس از این گل هم هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند که دو موقعیت رضا اسدی ویژه‌تر از سایر بازیکنان بود ولی حامد لک ایستادگی کرد تا یک امتیاز برای میزبان باقی بماند. در سوی مقابل هم تیم مس رفسنجان چند موقعیت خوب داشت که واکنش‌های پیام نیازمند مانع از باز شدن دروازه اش شد.

با این نتیجه مس رفسنجان ۳۲ امتیازی شد و در رتبه دهم قرار گرفت و در سوی مقابل سپاهان با ۴۸ امتیاز جایگاه سوم را حفظ کرد. 

داور: وحید کاظمی کمک ها: مرتضی یوسف شهریاری، علیرضا ممبینی و علی سام ناظر: حیدر شکور

کارت‌های زرد: فرشید باقری (۸۷)

ترکیب مس رفسنجان: 
حامد لک، محمد نژادمهدی، رامتین سلیمان‌زاده، میثم تیموری، مجید نصیری، جلال‌الدین علی محمدی، فرشید باقری، محمدمهدی محبی (۸۹ رضا دهقانی)، سعید واسعی (۸۹ منتظر محمد)، محمدحسین کریم زاده (۷۳ عرفان شهریاری) سجاد شهباززاده (۸۴ حسین مهربان)
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب سپاهان: 
پیام نیازمند، هادی محمدی، رضا اسدی (۷۶ شهریار مغانلو)، برایان دابو، سیدمحمد کریمی، کاوه رضایی (۸۲ علی اصغر اعرابی)، آریا یوسفی، محمد دانشگر (۷۶ رامین رضاییان)، رضا شکاری (۶۷ فرشاد احمدزاده)، محمدجواد حسین نژاد (۶۷ امید نورافکن) سیاوش یزدانی
سرمربی: ژوزه مورایس

شرح گل:

سپاهان (۱-۰): در دقیقه ۱۰ پاس تماشایی دابو برای آریا یوسفی و سپس پاس بیرون پای یوسفی برای کاوه رضایی منجر به رقم خوردن گل اول مسابقه از دهانه دروازه خالی مس رفسنجان شد.

<div id="video-display-embed-code_11101363"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4231089/11101363?width=600&height=350"></script></div>

مس رفسنجان (۱-۱): در دقیقه ۶۱ تعویض منطقه توسط بازیکنان مس رفسنجان و رسیدن توپ در گوشه محوطه ۶ قدم به محبی با ارسال او به داخل محوطه شش قدم همراه شد که جلال علی‌محمدی کاپیتان فصل گذشته سپاهان از راه رسید و با یک ضربه سر شیرجه‌ای دروازه پیام نیازمند را باز کرد.

<div id="video-display-embed-code_11101364"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4231089/11101364?width=600&height=350"></script></div>

لحظات حساس:
دقیقه ۳: اولین موقعیت جدی بازی روی ارسال کاوه رضایی و تکل بلند رضا اسدی در محوطه ۶ قدم ایجاد شد که اسدی به توپ نرسید.

دقیقه ۱۲: ضربه سر میثم تیموری روی کرنر ارسالی پس از برخورد به تیرک افقی دروازه به زمین بازگشت.

دقیقه ۲۴: شوت فرشید باقری از پشت محوطه جریمه با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳: شلیک تماشایی رضا اسدی با واکنش فوق العاده حامد لک به تور دروازه نرسید و روی تیرک افقی فرود آمد. در ادامه کاوه رضایی به توپ رسید و هر طور شده ضربه زد ولی باز هم حامد لک مانع ورود توپ به دروازه شد تا سنگربان مس مصدومیت جزئی هم پس از این صحنه پیدا کند.

دقیقه ۴۰: شوت جلال الدین علی محمدی روی پاس سجاد شهباززاده با اختلاف بسیار ناچیزی از کنار تیرک عمودی دروازه راهی اوت شد تا همچنان رفسنجانی‌ها در حسرت گل مساوی بمانند.

دقیقه ۴۵: ارسال آریا یوسفی برای دومین مرتبه به تیرک دوم و کاوه رضایی رسید ولی اینبار ضربه سر مهاجم سپاهان را حامد لک در اختیار گرفت.

دقیقه ۶۲: پاس چشم نواز محمد جواد حسین‌نژاد برای رضا اسدی این مهاجم را در موقعیت تک به تک با حامد لک قرار داد ولی اسدی نتوانست از این موقعیت فوق العاده استفاده ببرد.

دقیقه ۶۳: شوت فرشید باقری با واکنش پیام نیازمند به گل تبدیل نشد.

دقیقه ۷۳: شوت سعید واسعی از فاصله ۲۰، ۲۵ متری با اختلاف یکی کیلومتری از کنار تیرک عمودی راهی بیرون شد.

دقیقه ۷۸: شوت سنگین جلال علی محمدی از پشت محوطه جریمه را این بار پیام نیازمند دفع کرد تا مانع دبل او در مصاف با تیم سابقش شود.

دقیقه ۹۰: شوت حسین مهربان با فاصله یکی دو متری و به شکل کاملاً خطرناکی از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

نظر شما