شناسهٔ خبر: 66603912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای ۱۲ طرح آب و فاضلاب در رشت

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان گفت: ۱۲ طرح فاضلاب بهداشتی با بیش از هزار میلیارد تومان هزینه در ۴ منطقه‌ی شهر رشت در دست اجراست.

صاحب‌خبر -

اجرای ۱۲ طرح آب و فاضلاب در رشتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا غیاثی گفت: شرکت آبفای گیلان ۱۲ طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی را برای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب، فخب و مسکن مهر رشت با قراردادی به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌کند. 

وی با بیان اینکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی شهر‌ها و روستا‌های تحت پوشش از مهم‌ترین وظایف شرکت آبفای گیلان است، افزود: برای رفع آلودگی از رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود، ۳ طرح برای ۶۰ کیلومتر لوله گذاری و نصب ۷ ایستگاه پمپاژ به با هزار و ۲۵۰ میلیاردتومان اعتبار در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان گفت: همچنین تصفیه فاضلاب فخب با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه و ساخت تصفیه خانه فاضلاب جنوب شهر رشت و مسکن مهر با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز هم از دیگرطرح‌هایی است که با هدف دفع بهداشتی شبکه فاضلاب شهر رشت در دست اجرا است.اجرای ۱۲ طرح آب و فاضلاب در رشت

علیرضا غیاثی همچنین از دریافت مجوز برای ایجاد تاسیسات فاضلاب در ۱۱ شهر گیلان از جمله رشت خبرداد و افزود: بر اساس اعتبارات تخصیص یافته، تاسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی ردر این شهر‌ها اجرا می‌شود.

وی گفت: تصفیه خانه فاضلاب فخب شهر رشت با ظرفیت ۶۳ هزار مترمکعب در شبانه روز و یک مجموعه تصفیه فاضلاب با ظرفیت هزار و ۸۰۰ مترمکعب در شبانه روز در این شهر هم در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

نظر شما