شناسهٔ خبر: 66602517 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خبر داد:

آغاز تولید نهال در فاز دوم طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

تهران- ایرنا- مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از آغاز تولید نهال در سال ۱۴۰۳ در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خبردادو گفت: اجرای این طرح نیاز به تامین اعتبار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، رضا احمدی با بیان اینکه همزمان با کاشت و نگهداری از نهال‌های تولید شده در سال گذشته، تولید نهال در سال ۱۴۰۳ در استان‌های کشور آغاز شده است افزود: کاشت نهال‌های تولیدی در سال گذشته تا خرداد ماه امسال در برخی از استان‌ها ادامه دارد و اطلاعات در حال جمع‌آوری و انتقال به سامانه ساتک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خاطرنشان کرد: بیش از ۲۳۷ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی در سال گذشته تولید شد و این عدد با احتساب نهال‌های تولیدی بخش خصوصی و صنایع به بیش از ۲۵۰ میلیون اصله می‌رسد.

وی با بیان این که تاکنون ۴۰ میلیارد تومان در قالب اوراق و اسناد سه ساله برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سوی دولت پرداخت شده است، تصریح کرد: هرچند این طرح با مشارکت مردم و بخش خصوصی و از طریق مسوولیت‌های اجتماعی پیش می‌رود، اما به حمایت‌های اعتباری دولت نیز نیاز است و ما بخشی از کار را امانی انجام می‌دهیم و مصالح را هم نقدی خریداری می‌کنیم.

احمدی درباره استان‌های پیشرو در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: همه استان‌ها در اجرای این طرح، خوب کار کرده‌اند و استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی در کاشت نهال پیشرو هستند.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اذعان داشت: در استان خوزستان، زراعت چوب موجب شده مردم مشارکت جدی‌تری در اجرای این طرح داشته باشند.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، انقلابی در حوزه تولید و کاشت درخت در کشور شکل گرفته است که قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست.

نظر شما