شناسهٔ خبر: 66602382 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امارات اظهارات نتانیاهو درباره مشارکت در اداره باریکه غزه را رد کرد

صاحب‌خبر -
امارات اظهارات نتانیاهو درباره مشارکت در اداره باریکه غزه را رد کرد
خبرگزاری آریا - وزیر خارجه امارات درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از این کشور برای مشارکت در اداره باریکه غزه پس از پایان جنگ علیه این منطقه را رد و خاطرنشان کرد،‌ نتانیاهو هیچ گونه مشروعیتی در باره اتخاذ چنین تصمیم و درخواستی ندارد.
بنابر گزارش الشرق الاوسط، بنابر این گزارش، «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات روز شنبه در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اظهارات نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) مبنی بر دعوت از امارات برای مشارکت در مدیریت (غیرنظامی) باریکه غزهِ تحت اشغال اسرائیل را محکوم می‌کنیم.
عبدالله بن زاید باره رد اظهارات نتانیاهو درباره دعوتش از امارات برای مشارکت در مدیریت غزه تاکید کرد که نخست وزیر اسرائیل هیچ گونه مشروعیت قانونی در باره اتخاذ چنین تصمیم و اقدامی را ندارد.
وی گفت: امارات همراهی با هرگونه نقشه ای به منظور تامین چتر حمایتی برای حضور «اسرائیل» در باریکه غزه را نمی پذیرد.
بن زاید خاطرنشان کرد: امارات تاکید می کند هرگاه دولتی فلسطینی تشکیل شود که امیدها و انتظارات ملت فلسطین را برآورده و از سلامت، کارآمدی و استقلال برخوردار باشد، آنگاه امارات برای ارایه هرگونه حمایتی از این دولت آمادگی کامل خواهد داشت.
پاسخ امارات به نتانیاهو درباره مشارکت ابوظبی در اداره نوار غزه
تهران-ایرنا- وزیر خارجه امارات به درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ابوظبی برای مشارکت در اداره نوار غزه پس از پایان جنگ علیه این منطقه واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.
به گزارش روز شنبه ایرنا، «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اظهارات نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) مبنی بر دعوت از امارات برای مشارکت در مدیریت شهری (غیرنظامی) نوار غزهِ تحت اشغال اسرائیل را محکوم می‌کنیم.
وی گفت: نتانیاهو هیچ گونه مشروعیتی ندارد که به او اجازه دهد که چنین گامی (اداره شهری نوار غزه) را اتخاذ کند و همچنین امارات همراهی با هرگونه نقشه ای به منظور تامین چتر حمایتی برای حضور اسرائیل در نوار غزه را نمی پذیرد.
خبرگزاری آریا

بن زاید افزود: امارات تاکید می کند هرگاه دولتی فلسطینی تشکیل شود که امیدها و انتظارات ملت فلسطین را برآورده و از سلامت، کارآمدی و استقلال برخوردار باشد، آنگاه امارات برای ارایه هرگونه حمایتی از این دولت آمادگی کامل خواهد داشت.
نتانیاهو چندی پیش در سخنانی درباره اداره باریکه غزه بعد از جنگ علیه این منطقه بود: شاید به نظر من با کمک امارات و عربستان و سایر کشورها یک اداره شهری در باریکه غزه تشکیل شود.

نظر شما