شناسهٔ خبر: 66601044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در مشهد؛

برپایی ۲۰ نشست تخصصی همزمان با کنگره جهانی حضرت رضا (ع)

همزمان با برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در مشهدمقدس ۲۰ نشست تخصصی هم برپا می‌شود.

صاحب‌خبر -

برپایی ۲۰ نشست تخصصی همزمان با کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در مشهدمقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دبیر بخش ملی کنگره جهانی حضرت رضا (ع) گفت: کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با شعار «عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس» در حالی در مشهد برگزار می‌شود که  ۲۰ نشست تخصصی برای ارائه مقالات ملی و بین المللی در حاشیه کنگره برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی جلائیان افزود: در این نشست‌ها ۲۷ مقاله فارسی تایید شده استادان تراز ملی و نخبگان پژوهشی ارائه می‌شود.

وی گفت: مجموعه مقالات و چکیده‌های پذیرفته شده در قالب چند اثر کنگره، آماده‌سازی  می‌شود و همزمان با برگزاری کنگره در وب سایت کنگره به آدرس Gcir.imamreza.ac.ir منتشر و در اختیار پژوهشگران و علاقمندان به معارف اهل بیت به ویژه حضرت امام رضا (ع) به صورت الکترونیک با رویکرد کنگره سبز قرار می‌گیرد.

دبیر بخش ملی کنگره جهانی حضرت رضا (ع) اندیشه‌های تمدنی امام رضا (ع) را محور اصلی کنگره اعلام کرد و و گفت: دبیرخانه ملی در نخستین گام، مبتنی بر اهداف کنگره و محور‌های آن اقدام به تدوین نظام موضوعات کنگره در موضوع اندیشه‌های تمدنی امام رضا (ع)، عدالت برای همه، ظلم به هیچ کس نموده است.

جلائیان افزود: بیش از ۲۷۰ ریز موضوع در این بخش مبتنی بر اصول علمی و پژوهشی، احصا شده است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه ملی با رویکرد هم اندیشی و گفتمانی، جلب مشارکت علمی مراکز و شخصیت‌ها با کنگره را پیگیری کرده است، ادامه داد: در این زمینه ۹۴ جلسه و نشست توجیهی برگزار شده که جلب مشارکت بیش از ۳۰ نهاد همکار و مشارکت کننده و ۴۰ قرارداد پژوهشی برای نگارش مقاله ما حصل آن است.

دبیر بخش ملی کنگره جهانی حضرت رضا (ع)  گفت: محور دیگر فعالیت‌ها را تبلیغ و جلب ظرفیت‌های علمی از طریق فراخوان مقاله‌ها عنوان کرد و افزود: در سطح ملی، ۱۰۹ چکیده و مقاله دریافت  و در چند مرحله تخصصی ارزیابی شد و در نهایت ۶۸  چکیده و مقاله حائز شرایط علمی و پژوهشی در فرایند اصلاح برای انتشار قرار گرفت.

جلائیان تمهید و برنامه ریزی برای برگزاری همایش‌ها، نشست‌های تخصصی، کرسی‌های علمی و ترویجی در قالب پیش نشست‌های ملی کنگره را از دیگر محور‌های این کنگره عنوان کرد، که در این زمینه ۳۳ پیش نشست ملی برگزار شده است.

ویبا بیان این که  مراجع عظام تقلید درباره کنگره جهانی حضرت رضا (ع) توجه و نگاه ویژه‌ای داشته‌اند افزود: پیام سه تن از مراجع عظام شامل حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی اخذ شده است.

کنگره جهانی حضرت رضا (ع) طی روزهای۲۴ و ۲۵ اردیبهشت در تالار قدس حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

نظر شما