شناسهٔ خبر: 66600497 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلاش جهاددانشگاهی برای ایجاد گفت‌وگوی بین نسلی در سطح استادان و دانشجویان

رئیس جهاددانشگاهی در نشست مشترک شورای سیاست گذاری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان به ایجاد گفت‌وگوی بین نسلی در سطح استادان و دانشجویان دانشگاه‌ها تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

تلاش جهاددانشگاهی برای ایجاد گفت‌وگوی بین نسلی در سطح استادان و دانشجویان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در این نشست موضوعاتی از جمله؛ ادامه پویاتر اجرای این رویداد، پرداختن به چالش‌های منطقه‌ای و جهانی، گنجاندن چالش‌های سه حوزه حاکمیت، نخبگان و مردم در مناظرات، رواج کرسی‌های آزاداندیشی و... مورد تأکید حاضران قرار گرفت.
مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه برگزاری مسابقات مناظره در بین قشر استادان دانشگاهی نیز در دستورکار جهاددانشگاهی قرار دارد، گفت: یکی از مباحث مهم که از گذشته نیز مطرح بوده موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه است و برگزاری مسابقات مناظره در سطح اساتید حوزه و دانشگاه یکی از راه‌های تقویت این روند است.
مسلمی نائینی به ایجاد گفت‌وگوی بین نسلی در سطح استادان و دانشجویان دانشگاه‌ها نیز تأکید کرد و گفت: باید کلاس‌های دانشگاه از سطح متکلم وحده بودن استادان خارج شود و به نوعی از گفت‌وگوی بین نسلی ایجاد شود.
رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری ۱۲ دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی گفت: این مسابقات از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی تاکنون مسابقات بسیاری برگزار کرده که از جمله آنها برگزاری ۱۲ دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، برگزاری مسابقات مناطره به زبان انگلیسی، برگزاری مسابقات مناظره موضوعی (نمایشگاه مطبوعاتی و محیط زیست)، ۳ دوره مسابقات مناظره دانشجویی تخصصی، تدوین ۸ عنوان کتاب، آیین نامه و دستورالعمل‌های مسابقات و. است که در پاسخ به بیانات مقام معظم رهبری و علمای بزرگ کشور انجام شده است.


نظر شما