شناسهٔ خبر: 66600454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیین استانی اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی علامه‌ی حلی در رشت

در مراسمی از ۸ نفر برگزیده، ۸ صاحب اثر شایسته‌ی تقدیر و نیز از ۱۰۰ استاد و طلاب برتر حوزه‌های علمیه‌ی گیلان دراختتامیه‌ی استانی پانزدهمین جشنواره‌ی ملی علامه‌ی حلی در رشت قدردانی شدند.

صاحب‌خبر -

آیین استانی اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی علامه‌ی حلی در رشتبه گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ نماینده‌ی ولی فقیه در گیلان در این مراسم با تاکید بر پژوهش وارتقای سطح علمی و روزآمدی مدرسان و طلاب حوزه‌های علمیه گفت: رمزموفقیت روحانیان  در برافراشتن پرچم اسلام اصیل و اعتلای نظام اسلامی در توفیق ایجاد توازن بین علم وعمل است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه طلاب و روحانیان باید با تقویت علم و عمل دانسته هایشان را بروز رسانی کنند، افزود: تلفیق این دو مقوله‌ی مهم بود که زمینه‌ی شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی را مهیا و افکار عمومی جهان را نسبت به گفتمان نظام اسلامی آشنا ساخته است.
آیین استانی اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی علامه‌ی حلی در رشتامام جمعه‌ی رشت همچنین به شیوه‌ی مدیریت اسلامی در سایه تلاش‌های متمادی روحانیان اشاره و تصریح کرد: اقبال روزافزون جوانان جویای حقیقت از سراسر عالم به انقلاب اسلامی نشان می‌دهد زمینه‌ی فتح دنیا را از طریق مدیریت اسلامی فراهم کرده و بساط مستکبران و زیاده خواهان عالم را درهم می‌پیچید.
دبیر پانزدهمین جشنواره‌ی ملی علامه حلی کشور و مدیر ترویج پژوهش حوزه‌ی علمیه‌ی قم نیز در این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره به دستاورد‌های بارز آن در ۱۵ سال گذشته گفت: از سال ۱۳۸۷ تاکنون بیش از ۱۸۸ هزار اثر به جشنواره‌های پانزده گانه‌ی علامه حلی ارسال شده و از این تعداد هزار اثر برگزیده شده اند.
آیین استانی اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی علامه‌ی حلی در رشتحجت الاسلام والمسلمین محمدصالح مازنی افزود: محققان و پژوهشگران حوزه‌های علمیه‌ی گیلان نیز در این پانزده دوره، حدود ۲ هزار اثر به دبیرخانه‌ی جشنواره‌های علامه حلی کشور ارسال کرده اند و امسال هم از بین ۱۰۵ اثر ارسالی از گیلان به دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی پانزدهم، ۸ اثر برگزیده و صاحبان ۸ اثر دیگر نیز شایسته‌ی تقدیر شناخته شده اند.
آیین استانی اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی علامه‌ی حلی در رشتحجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور، مدیر حوزه‌های علمیه‌ی گیلان هم در این مراسم بر لزوم تقویت رویه‌ی پژوهش محوری مجموع فعالیت‌های علمی و آموزشی در حوزه‌های علمیه‌ی استان تاکید کرد و گفت: گسترش روحیه‌ی تحقیق و پژوهش، زمینه‌ی تقویت نشاط علمی را بین طلاب فراهم کرده و روند حل مسایل و مشکلات پیش روی جامعه‌ی اسلامی را تسریع می‌کند.

نظر شما