شناسهٔ خبر: 66599628 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی: سوم خرداد تجلی حماسه و همبستگی ملت ایران است

استاندار خراسان شمالی گفت: حماسه فتح خرمشهر و عملیات غرورآفرین بیت المقدس از جمله نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس است که همبستگی آحاد جامعه و جانفشانی‌های رزمندگان باعث پیروزی آن شد. استاندار خراسان شمالی گفت: حماسه فتح خرمشهر و عملیات غرورآفرین بیت المقدس از جمله نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس است که همبستگی آحاد جامعه و جانفشانی‌های رزمندگان باعث پیروزی آن شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاري برنا، محمدرضا حسین نژاد در جلسه ستاد گرامیداشت سوم خرداد اظهار کرد: تمامی جهان انتظار شکست خرمشهر را داشتند اما مقاومت ها، از جان گذشتگی های رزمندگان و پشتیبانی مردم باعث پیروزی عملیات شد که این پیروزی برای دنیا باور نکردنی بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر تکیه بر مردم بسیار تاکید دارند چرا که آنگاه که تمام مردم با هم وحدت داشته باشند هرکار نشدنی را انجام خواهند داد که مردم در فتح خرمشهر نقش مهمی ایفا کردند.

استاندار خراسان شمالی با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در دفاع مقدس اشاره ای کرد و افزود: حضور مردم بر پایه دین و اعتقادت بود و همین اعتقادات آنان بود که از رهبر خود تبعیت می کردند که در نهایت باعث پیروزی آنان در جبهه های حق علیه باطل شد و جهانیان را متعجب کرد.

وی تصریح کرد: وجود تجهیزات و امکانات نظامی در خرمشهر باعث پیروزی رزمندگان نشد چرا که امکانات و تجهیزات دشمن چندین برابر بود و حتی بیشتر کشورهای جهان نیز به آنان کمک می کردند.

حسین نژاد با بیان اینکه پیروزی ایران اسلامی در خرمشهر از ذهن ها بسیار دور بود افزود: رزمندگان تنها با ایمان، استقامت، روحیه بالا و از خودگذشتگی توانستند به پیروزی برسند .

وی در بخش دیگری از سخنانش بر فرهنگ سازی بیشتر ایثار و شهادت در بین نسل جوان تاکید کرد و گفت: این مهم باید توسط رسانه ها و دستگاه های فرهنگی در جامعه نهادینه شود.

استاندار خراسان شمالی بر خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری برنامه های متنوع در این خصوص در جامعه تاکید کرد و گفت: برنامه های سوم خرداد روتین و تکراری نباشد بلکه باید برای نسل جوان و نوجوان قابل فهم باشد.

وی به مقاومت مردم مظلوم فلسطین نیز اشاره ای کرد و گفت: رزمندگان و مردم مظلوم فلسطین با روحیه بالا و مقاومت می توانند در برابر اسراییل و حتی آمریکا پیروز شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با شاره به شعار امسال سوم خرداد " در راه فتح قله ایم" گفت: پیروزی سوم خرداد حاصل استقامت و ایستادگی مردم است چرا که این پیروزی دست نیافتنی بود.

مهدی الهی راد افزود: مشارکت مردم در پیروزی هشت سال دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت بود چرا که رزمندگان با دست های خالی و کم ترین امکانات در عملیات ها حضور می یافتند و برای سربلندی مردم جانفشانی ها می کردند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است، گفت: در شرایطی که دشمنان در پی دلسردی جوانان از ارزش های اسلامی و انقلابی هستند ترویج فرهنگ ایثار همه توطئه های آن را خنثی خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: بی تردید هر چقدر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه ترویج یابد به همان میزان پیشرفت و امنیت جامعه تضمین می شود.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی رزمندگان و ایثارگران زیادی دارد که با بهره گیری از آنها می توان آثاری ارزشمند در حوزه حفظ دفاع مقدس تولید کرد و همچنین باید ازخاطره گویی این پیشکسوتان اکنون بهره مند کنیم.

الهی راد تصریح کرد: از تمامی سازمان ها و دستگاه ها می خواهیم که برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در اداره مربوطه  خود را اعلام و در سایت بارگذاری کنند.

وی در بخش دیگری  از سخنانش بر جهاد تیین تاکید کرد و گفت: در این خصوص باید از پیشکسوتان دفاع مقدس بخواهیم با حضور در مدارس و دانشگاه ها برای قشر نوجوان و جوان خاطره گویی داشته باشند .

  برنامه های سوم خرداد توسط دستگاه اجرایی در استان تدارک دیده شده و در ۲ روز با عنوان های روز مقاومت و ایثار و دزفول قهرمان با محوریت تبیین اهداف و نتایج عملیات بیت المقدس و ترویج فرهنگ شهادت برنامه ریزی شده است.

وی به برگزاری باشکوه جشن‌های ویژه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در حوزه های مختلف تاکید کرد و افزود: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، سخنرانی فرماندهان نظامی در مصلای نماز جمعه، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا، دیدار رزمندگان با نماینده ولی فقیه و ویژه برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر از مهمترین برنامه های این ایام است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی، سخنرانی فرماندهان حماسه آزادسازی خرمشهر در پایگاه های استان، دیدار و سرکشی از خانواده های شهدای عملیات بیت المقدس، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی، اجرای طرح مواسات و کمک های مومنانه، ویزیت رایگان در درمانگاه جوادالائمه بجنورد و برگزاری یادواره شهدا از جمله این برنامه ها است.

انتهای پیام

نظر شما