شناسهٔ خبر: 66599476 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان در آذربایجان غربی افتتاح شد

مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر با حضور مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در جاده سلماس با ظرفیت پذیرش هزار و ۲۰۰ نفر افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر ارومیه روز شنبه با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، استاندار آذربایجان غربی و رئیس کل دادگستری استان در جاده سلماس با ظرفیت پذیرش هزار و ۲۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این آیین اظهار کرد: فضای فیزیکی برای این مرکز مناسب بوده و توانمندسازی، مولدسازی، حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی برای معتادان تحت درمان مورد توجه است.

ناصر عتباتی بیان کرد: نیروی انتظامی پوشش خوبی در این زمینه دارد و جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش جرایم به ویژه سرقت در استان بسیار تاثیر‌گذار بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا استاندار آذربایجان غربی، فرماندار و مدیران شهری زحمات زیادی کشیدند و سیستم قضایی نیز با صدور احکام جایگزین‌های حبس، کمک به این بخش را در جامعه نهادینه کرده است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نگاه به مصرف‌کننده مواد، نگاه برای درمان است و اعتیاد یک بیماری محسوب می‌شود، ادامه داد: در سال‌های گذشته استان چنین ظرفیتی را در زمینه حرفه‌آموزی، اشتغال و سایر موارد مربوطه دارا نبود و این موضوع جای قدردانی دارد.

در ادامه فرمانده نیروی انتظامی استان و مدیرکل بهزیستی استان هم گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.

سپس رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به همراه سردار مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و استاندار آذربایجان غربی از کمپ ترک اعتیاد و کارگاه اشتغال آن بازدید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما