شناسهٔ خبر: 66599050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

تأثیر مثبت بارندگی‌های بهاری بر مزارع آبی گندم و جو استان مرکزی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بارندگی‌های بهاری سال جاری در استان مرکزی بر مزارع گندم و جو با کشت آبی تأثیر خوبی گذاشته و تداوم بارندگی در اردیبهشت ماه نیز شرایط را مطلوب‌تر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علیرضا کیشانی افزود: بارش‌های بهاری سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این بارندگی‌ها در افزایش میزان آب‌های زیرزمینی و آب‌های جاری تأثیرگذار بوده و اثر مثبت آن بر مزارع آبی مشهود است.

وی به وسعت مزارع گندم و جو استان مرکزی که تحت کشت آبی قرار دارند اشاره کرده و ادامه داد: این استان در مجموع، 43 هزار هکتار گندم آبی و 45 هزار هکتار جو آبی دارد که در حال حاضر وضعیت مناسبی دارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: مزارع دیم تأثیر قابل توجهی از بارندگی‌های بهاره دریافت نمی‌کنند. بیشترین تأثیر در مزارع دیم، از بارندگی فصل پاییز و اوایل فصل زمستان است. متأسفانه به دلیل کمبود بارش در سال گذشته به بخشی از مزارع گندم دیم استان مرکزی خسارت وارد شد.

کیشانی با اشاره به اینکه 200 هزار هکتار از مزارع گندم استان مرکزی دیم‌زار است، تصریح کرد: به دلیل کمبود بارندگی‌ها در فصل پاییز و اوایل فصل زمستان سال گذشته، حدود 25 تا 30 هزار هکتار از مزارع گندم دیم استان آسیب دید. شرایط به گونه‌ای است که بارندگی‌های فصل بهار این میزان خسارت را جبران نمی‌کند.

وی به وسعت مزارع جو دیمزار در سطح استان مرکزی و همچنین عدم خسارت در این مزارع اشاره کرده و بیان داشت: مزارع جو دیمزار استان 13 هزار هکتار است که از کم‌آبی‌های ناشی از کمبود بارندگی‌های یاد شده خسارت خاصی ندیده‌اند و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد. 

انتهای پیام/

نظر شما