شناسهٔ خبر: 66590980 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

تاثیر مطلوب بارش‌های بهاره بر مزارع گندم

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بارندگی‌های بهاری امسال در استان مرکزی بر مزارع گندم و جو با کشت آبی تاثیر خوبی داشت و تداوم بارندگی در اردیبهشت ماه نیز شرایط را مطلوب‌تر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا کیشانی اظهار کرد: بارش‌های بهاری سال جاری نسبت به سال قبل افزایش داشته و این بارندگی‌ها در افزایش میزان آب‌های زیرزمینی و آب‌های جاری تاثیرگذار بود و اثر مثبت آن بر مزارع آبی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در مجموع، ۴۳ هزار هکتار گندم آبی و ۴۵ هزار هکتار جو آبی دارد که در حال حاضر وضعیت مناسبی دارند.

کیشانی ادامه داد: مزارع دیم تاثیر قابل توجهی از بارندگی‌های بهاره دریافت نمی‌کنند و بیشترین تاثیر در مزارع دیم، از بارندگی فصل پاییز و اوایل زمستان است که به دلیل کمبود بارش در سال گذشته به بخشی از مزارع گندم دیم استان مرکزی خسارت وارد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: به دلیل کمبود بارندگی در فصل پاییز و اوایل زمستان سال گذشته، حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار هکتار از مزارع گندم دیم استان آسیب دید و بارندگی فصل بهار این خسارت را جبران نمی‌کند.

وی با بیان اینکه۲۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم استان مرکزی دیم‌زار است، گفت: از این مساحت حدود ۳۰ هزار هکتار به دلیل کمبود بارندگی‌های فصل پاییز و اوایل زمستان سال گذشته آسیب دیده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: همچنین مزارع جو دیمزار استان ۱۳ هزار هکتار است که از کم‌آبی‌های یاد شده خسارت خاصی ندیدند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما