شناسهٔ خبر: 66598083 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم|

کدام ناشران به موضوع فلسطین پرداختند؟

در آستانه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نگاهی به تازه ترین آثار منتشر شده به برخی از ناشران فعال انداختیم تا ببینیم موضوع فلسطین چه جایگاهی در سبد چاپ و نشر دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، با گذشت قریب به ۸ ماه از حمله رژیم صهیونیستی به غزه و نسل کشی و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم این منطقه توسط رژیم کودک کش اما همچنان ابعاد جدیدی از جنایات هولناک صهیونیست ها مشخص می شود.

از تجاور به زنان باردار و سپس قتل عام آنان تا کشف گورهای دسته جمعی تنها گوشه ای از جنایت های این رژیم خبیث است که با وجود سانسور شدید رسانه در غرب اما باعث بیداری بسیاری از مردم جهان شده است.

جنبش های دانشجویی در معتبرترین دانشگاه های سراسر جهان بخصوص ایالت های آمریکا گواهی بر خیزش و بیداری مردم غرب و حمایت آنان از مردم فلسطین است.

اما در کشور ما ایران که سابقه ای طولانی در دفاع از مظلوم دارد، پس از عملیات طوفان الاقصی این موضوع باید در همه ابعاد سیاسی، نظامی، ورزشی و فرهنگی بیش از پیش جلوه پیدا کند.

به همین بهانه و در آستانه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نگاهی به تازه ترین آثار منتشر شده به برخی از ناشران فعال انداختیم تا ببینیم موضوع فلسطین چه جایگاهی در سبد چاپ و نشر ناشران دارد.

«ترانه‌های وطن و تبعید» کاری از سوره مهر

سعید چگینی، مدیر اداره ارتباطات و رسانه انتشارات سوره مهر در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز در خصوص تهیه یک اثر برای فلسطین گفت: سال گذشته یک مجموعه دو جلدی شعر به نام ترانه های وطن و تبعید با گردآوردی، تدوین و ترجمه موسی بیدج روانه بازار شده است که در نمایشگاه کتاب امسال تمرکز ویژه ای بر این کتاب خواهیم داشت.

مدیر اداره ارتباطات و رسانه انتشارات سوره مهر تصریح کرد: این کتاب دربرگیرنده سروده هایی از نام آوران شعر فلسطین است که اشعار خود را در وطن و یا در تبعید سروده اند.

وی ادامه داد: در این کتاب دو جلدی در ابتدای هر دفتر شعر هم معرفی جامعی از آن شاعر و هم گفت و گویی با آن شاعر گردآوری شده است.

روایت فتح با دو کتاب «کاپوچینو در رام‌الله» و «جنگ بدون صلح»

مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارات روایت فتح در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز نیز در این خصوص گفت: دو کتاب «کاپوچینو در رام‌الله» نوشته سعاد امیری و ترجمه لیلا حسینی و «جنگ بدون صلح» نوشته نصرت الله محمودزاده کتاب‌هایی با موضوع فلسطین هستند که تجدید چاپ شده و در ایام نمایشگاه برنامه های ویژه‌ای برای این دو کتاب خواهیم داشت.

کتابی از «هبه ابوندا» شاعر و نویسنده فلسطینی در کتابستان معرفت

محمد حقی مدیر انتشارات کتابستان معرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر ایسکانیوز گفت: حقی در خصوص تولید آثار با موضوع فلسطین تصریح کرد: کتاب «۱۰ غلط مشهور درباره اسرائیل»، کتاب «بازگشت به رام الله» و کتاب «دختر یهودی» از جمله کتاب های این انتشارات با موضوع فلسطین است.

وی با بیان اینکه بعد از عملیات طوفان الاقصی تولید چند کتاب جدید با موضوع فلسطین را کلید زدیم خاطرنشان کرد: کتاب «بازگشت به حیفا» و کتاب «تلاویو سقوط کرد» از جمله کتاب های جدید انتشارات کتابستان معرفت است که به موضوع فلسطین پرداخته است.

مدیر انتشارات کتابستان معرفت ادامه داد: کتاب «بزرگترین زندان زمین» اثر ایلان پاپه مورخ اسرائیلی، کتاب «آنجا به دنیا آمدم»، کتاب «یادم نمی‌آید مرده باشم» از آثار دیگری با موضوع فلسطین است که در این انتشارات به چاپ رسیده است.

اثر حامد عسگری برای فلسطین در نشر معارف

حقی با اشاره به کتاب «اکسیژن برای مرده‌ها نیست» گفت: این اثر که برنده جایزه شارجه است کتابی از «هبه ابوندا» شاعر و نویسنده فلسطینی است که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسید و حدود یک ماه پس از شهادت این نویسنده فلسطینی کار ترجمه اثر آغاز شد که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

مرتضی اخوی مدیر روابط عمومی نشر معارف در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز افزود: کتاب «خاکستر گنجشک ها» اثری از حامد عسگری است که به ۴۴ داستان کوتاه در مورد فسلطین اشاره دارد و تاکنون ۳هزار جلد چاپ و مورد استقبال قرار گرفته که در نمایشگاه کتاب عرضه می شود.

انتهای پیام/

نظر شما