شناسهٔ خبر: 66594137 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر عامل مناطق نفتخیز جنوب در پاسخ به ایلنا اعلام کرد:

تولید ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه نفت تا ۵ سال آینده/ تا ۳ سال آینده وارد باشگاه توربین سازی می شویم

مدیر عامل مناطق نفتخیز جنوب در پاسخ به ایلنا اعلام کرد: مدیر عامل شرکت نفت مناطق نفتخیز جنوب گفت: برنامه ارتقای تولید نفت را در دستور کار داریم و طی ۵ سال به تولید ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه خواهیم رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا دانشی در نشست حاشیه‌ای بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش با بیان اینکه ما متولی تولید ۸۰ درصد نفت کسور هستیم، اظهار داشت: مناطق نفتخیز تامین کننده خوراک پالایشگاه، پتروشیمی جنوب غرب کشور و همچنین تامین کننده بخشی از نفت صادراتی کشور هستیم.

وی با بیان اینکه ۴۲۵۰۰ نیروی انسانی در این شرکت مشغول به کهرند، افزود: ما پیگیر حل مشکل نارضایتی حقوق کارکنان هستیم تا آرامش به منطقه برگردد.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق نفتخیز جنوب گفت: از ابتدای دولت ۶۰ درصد افزایش تولید داشته ایم.

وی بیان داشت: برنامه ارتقای تولید را در دستور کار داریم و طی ۵ سال به تولید ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه خواهیم رسید.

دانشی در ادامه بیان داشت: ما یک همت قرارداد تولید بار اول با شرکتهای دانش بنیان و ۴ همت استاد و مدارک با ریاست جمهوری داریم که اگر نهایی شود فورا به عقد قرارداد منجر خواهد شد.

وی گفت: ما موفق شدیم با هوش مصنوعی اولین مخزن هیدروکربوری  را مطالعه مخزنی کنیم.

دانشی در پاسخ به ایلنا درباره فرسودگی تجهیزات و نیاز به واردات توضیح داد: نگاه ما به شدت به تولید و تجهیزات داخلی است و بر این اساس ۸۰ درصد از ساخت داخل استفاده می سود و در ارتباط با ۲۰ درصد باقیمانده نیز در زمینه ساخت ماشینهای دوار، توربین، کمپرسور و توربوپمپ را تا ۳ سال آینده به خودکفایی خواهیم رسبد و به این ترتیب وارد باشگاه توربین سازی خواهیم شد، عنقریب منجر به عقد قرارداد خواهد شد.

وی در پاسخ به دیگر سوال ایلنا خاطرنشان کرد: قریب به ۷۵ تا ۸۰ درصد سهم تولید نفت کشور متعلق به ما است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه جای نگرانی درخصوص فرسودگی تأسیسات این شرکت نداریم، گفت: کارکنان این شرکت در شرایط تحریمی توانستند نقش مؤثری در رشد اقتصادی ۶درصدی پارسال کشور ایفا کنند.

دانشی درباره وضع طرح توسعه ۲۸ مخزن نفتی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بیان کرد: قرارداد توسعه برخی از این مخازن به دلیل پایبندنبودن پیمانکاران برای آوردن سرمایه فسخ شده است و هم‌اکنون توسعه ۱۳ مخزن از این طرح در جریان است؛ البته در دو سال اخیر دولت سیزدهم از هیچ کمک و حمایتی از این پیمانکاران دریغ نکرده است.

وی دغدغه اصلی خود را رسیدگی به وضع حقوق کارکنان دانست و گفت: صنعت نفت به‌عنوان صنعتی سخت و با شرایط سخت جغرافیایی باید به نیروی انسانی خود توجه ویژه داشته باشد. هم‌اکنون در موضوع سقف حقوق کارکنان که همواره دغدغه همه مسئولان صنعت نفت است، با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما