شناسهٔ خبر: 4581226 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

مديرعامل مرکز مديريت ‌بهره‌وري ايران:

تولید ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه نفت تا ۵ سال آینده

صاحب‌خبر -
به گزارش مردم سالاری آنلاین، علیرضا دانشی در نشست حاشیه‌ای بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش با بیان اینکه ما متولی تولید ۸۰ درصد نفت کسور هستیم، اظهار داشت: مناطق نفتخیز تامین کننده خوراک پالایشگاه، پتروشیمی جنوب غرب کشور و همچنین تامین کننده بخشی از نفت صادراتی کشور هستیم.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه ۴۲۵۰۰ نیروی انسانی در این شرکت مشغول به کهرند، افزود: ما پیگیر حل مشکل نارضایتی حقوق کارکنان هستیم تا آرامش به منطقه برگردد.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق نفتخیز جنوب گفت: از ابتدای دولت ۶۰ درصد افزایش تولید داشته ایم.

وی بیان داشت: برنامه ارتقای تولید را در دستور کار داریم و طی ۵ سال به تولید ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه خواهیم رسید.

دانشی در ادامه بیان داشت: ما یک همت قرارداد تولید بار اول با شرکتهای دانش بنیان و ۴ همت استاد و مدارک با ریاست جمهوری داریم که اگر نهایی شود فورا به عقد قرارداد منجر خواهد شد.

وی گفت: ما موفق شدیم با هوش مصنوعی اولین مخزن هیدروکربوری  را مطالعه مخزنی کنیم.

دانشی در پاسخ به ایلنا درباره فرسودگی تجهیزات و نیاز به واردات توضیح داد: نگاه ما به شدت به تولید و تجهیزات داخلی است و بر این اساس ۸۰ درصد از ساخت داخل استفاده می سود و در ارتباط با ۲۰ درصد باقیمانده نیز در زمینه ساخت ماشینهای دوار، توربین، کمپرسور و توربوپمپ را تا ۳ سال آینده به خودکفایی خواهیم رسبد و به این ترتیب وارد باشگاه توربین سازی خواهیم شد، عنقریب منجر به عقد قرارداد خواهد شد.

وی در پاسخ به دیگر سوال ایلنا خاطرنشان کرد: قریب به ۷۵ تا ۸۰ درصد سهم تولید نفت کشور متعلق به ما است.

برچسب‌ها:

نظر شما