شناسهٔ خبر: 66593590 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه:

اسرائیل تکمیل روند تخریب شهر غزه را کلید زد

تهران- ایرنا- دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اعلام کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی در راستای تکمیل تخریب شهر غزه با بمباران و گلوله باران گسترده، ساکنان محله «الزیتون» در شرق این شهر غزه را بار دیگر مجبور به کوچ از مناطق زندگی خود می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، این نهاد حقوق بشری در بیانیه ای تصریح کرد که عملیات زمینی جدید رژیم صهیونیستی در محله الزیتون شهر غزه و قتل عام بی هدف غیرنظامیان در راستای عملیات نظامی پیشین و تکمیل طرح تخریب شهر غزه و کوچاندن ساکنان آن است.

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اضافه کرد: عملیات اسرائیل در محله الزیتون که از طریق ورود زمینی و بمباران هوایی و توپخانه ای گسترده در حال انجام است، منجر به کوچ اجباری صدها خانواده از این محله شده است.

در این بیانیه آمده است که ارتش رژیم صهیونیستی، این عملیات را با ده ها مورد حمله هوایی به مناطق مختلف محله الزیتون در شرق شهر غزه که از پرجمعیت ترین مناطق این شهر است، آغاز کرده است.

براساس گزارش های دریافتی، تاکنون ده ها شهروند غیرنظامی فلسطینی در این بمباران ها شهید و شمار دیگری زخمی شده اند و نیروهای امدادی تاکنون نتوانسته اند، قربانیان را از زیر آوارها خارج کنند.

این نهاد حقوق بشری اعلام کرد که در۲ روز گذشته فرار گسترده غیرنظامیان از محله الزیتون همزمان با تیراندازی نظامیان اشغالگر به سوی آن ها گزارش شده است.

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه افزود: پهپادهای رژیم صهیونیستی ده ها آواره که براثر بمباران هوایی و توپخانه ای از منازل خود خارج شده اند را هدف قرارداده اند که بیشتر آن ها زنان و سالخوردگان هستند.

این نهاد حقوق بشری ادامه داد: ارتش رژیم اشغالگر به طورعمدی اقدام به کشتار، تخریب و کوچاندن غیرنظامیان فلسطینی و ایجاد و گسترش مناطق حائل در داخل نوار غزه بویژه محور «نتساریم» که شمال و جنوب نوار غزه را از هم جداکرده است می کند.

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اضافه کرد: اسرائیل با دو جنایت کوچاندن اجباری و نسل کشی، همه اصول و قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته است و همه این جنایت ها در راستای جنایت های جنگی و ضدبشری خود در قبال ملت فلسطین انجام می دهد.

نظر شما