شناسهٔ خبر: 66593240 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ضریب پیچیدگی پالایشگاه تهران به ۱۲.۷ می‌رسد

سحر بابایی

مدیر عامل پالایشگاه تهران از برنامه‌های این پالایشگاه برای افزایش ضریب پیچیدگی به عدد ۱۲.۷ با تکیه بر اجرای طرح‌های مختلف و راه‌اندازی واحدهای جانبی و پتروشیمیایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محسن ایران‌زاد، در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از پروژه‌های پالایشگاه تهران، کاهش تولید نفت کوره است که براساس این پروژه به جای تولید نفت کوره به سمت تولید بنزین و یا گازوییل یورو حرکت می‌کنیم تا سبد تولید نفت کوره و قیر را سبک کنیم، اظهار کرد: در کنار این کار، به‌روزرسانی تجهیزات تکنولوژیک قدیمی پالایشگاهی نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی دیده شده که در آن، سیستم کنترل پالایشگاه‌های قدیمی به سیستم کنترل دی سی اس مجهز خواهد شد، ادامه داد: ضریب پیچیدگی پالایشگاه تهران در سال ۱۳۴۷ که راه‌اندازی شد، ۵.۷ بوده است که امیدواریم در سال ۱۴۱۰ با راه‌اندازی واحدهای جانبی و طرح‌های پتروشیمیایی که در پایین دست زنجیره در خارج از استان تهران انجام خواهیم داد، این ضریب پیچیدگی به عدد ۱۲.۷ برسد. همچنین این ضریب پیچیدگی، ضریب سودآوری را هم افزایش می‌دهد.

مدیرعامل پالایشگاه تهران با اشاره به نام‌گذاری امسال به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری گفت: سهام عمده پالایش نفت تهران یعنی ۷۰ درصد آن سهام عدالت بوده و در واقع سهام مردم است. به این ترتیب با خرید سهام پتروشیمی شازند مردم را وارد سبد تولید پتروشیمی شازند کردیم. این در حالی است که تمام پالایشگاه‌ها طبق الزامات تکنولوژیک باید به سمت پترو پالایشی شدن حرکت کنند؛ چرا که تا سال ۲۰۳۰ خودروهای برقی جایگزین خودروهای بنزینی و دیزلی خواهد شد و اگر در پالایشگاه نفت تهران استراتژی بلند مدتی نداشته باشیم، با کاهش مصرف بنزین و گازوییل تکنولوژی ما بهره‌وری نخواهد داشت.

مدیرعامل پالایشگاه تهران افزود: بنابراین ما با خرید پتروشیمی اراک و زنجیره پتروشیمی، آینده پالایشگاه نفت تهران و زنجیره تولید را تضمین می‌کنیم.

ایران‌زاد همچنین با اشاره به این که در حال حاضر بخشی از خوراک پتروشیمی شازند را پالایشگاه تهران تامین می‌کند، گفت: با خرید پتروشیمی شازند، تامین مستمر خوراک این پتروشیمی تضمین خواهد شد و چالش‌ها و مشکلات موجود این پتروشیمی برای تامین خوراک نفتا که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم، رفع خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما