شناسهٔ خبر: 66592788 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد:

بروزرسانی نقشه ریسک شهر تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، از تعامل موفق این سازمان با جامعه دانشگاهی در دوره جدید مدیریتی این سازمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری اظهار کرد: در سازمان مدیریت بحران شهر تهران حدود ۲۰ کمیته تخصصی اندیشه‌ورز طراحی کردیم و در این کمیته با حضور جامعه دانشگاهی برای بررسی موضوعات مدیریت بحران در تعامل هستیم که فعال‌ترین کمیته ما کمیته زلزله و زمین لغزش است و با حضور اساتید تاکنون ۲۰ جلسه آن با موفقیت برگزار شده است.

نصیری گفت: همه اقدامات ما در حوزه مدیریت بحران نیازمند تمرکز در تصمیم‌گیری و هماهنگی‌های بین‌بخشی است. مهمترین چالش ما در حوزه مدیریت بحران کشور نیز موازی‌کاری‌هاست.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران یادآور شد: نقشه ریسک شهر تهران بعد از سال‌ها بروزرسانی شد و از میان ۵۵ مخاطره‌ای که در شهر تهران احتمال وقوع آنها وجود دارد ، ۱۴ مخاطره خطرآفرین شناسایی شد.

وی افزود: کلانشهر پیچیده تهران با همه مسائلی که در نتیجه این مخاطرات احتمالی دارد، در برابر بدترین سناریوهایی زلزله مورد بررسی قرار گرفت و نقشه گسل‌های آن در حال بروزرسانی است. همچنین ضوابط ساخت و ساز در پهنه های گسلی هم مشخص شده و بروزرسانی آن در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما