شناسهٔ خبر: 66592096 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در کرمان؛

جشنواره شعر رضوی با معرفی برگزیدگان به ایستگاه آخر رسید/ تجلیل از پاکبان خیابان امام رضا و راننده خط مشهد

کرمان- بیست‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی با معرفی پنج شاعر برگزیده و شش شاعر شایسته تقدیر و برنامه های ویژه به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، اختتامیه جشنواره رضوی شامگاه جمعه در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد که با سال های قبل متفاوت تر بود، بیشتر بوی حرم میداد، خادمان رضوی شرکت کنندگان را راهنمایی می‌کردند و دکور برنامه هم شبیه شبستان های حرم طراحی شده بود.

همچنین ابتدای برنامه هم با عرض توسل چهار خادم رضوی آغاز شد درحالیکه پرچم رضوی در درست داشتند.

بیشتر شعر خواندند و کمتر صحبت کردند

در ادامه میزگردی با حضور سه شاعر رضوی و مجری معروف برنامه های مذهبی نجم الدین شریعتی تشکیل شد که هر کدام از شاعران صحبت کردند و اشعار خود را خواندند و این مراسم از سخنرانی ها و خیر مقدم ها به دور بود.

فائزه امجدیان از شاعران رضوی گفت: قدمت شعر رضوی به زمان حیات این امام می رسد شاید در جایی نیامده باشد اما همیشه برای توسل به این امام بزرگوار شعر سراییدند.

این شاعر جوان که بیشتر در شعر کلاسیک می گوید، ادامه داد: من از ۸ سالگی شعر میگویم و آن زمان خاطرم هست که اشعار درباره کبوتران امام رضا بود و این جرقه ای برای اشعار من بود.

اسلامی از دیگر شاعران رضوی گفت: من وقتی برای زیارت امام رضا می‌روم به جای زیارت نامه، غزل میخوانم. محمد زارعی، مهدی زارعی، عباس صادقی زرین نیز به ترتیب اشعار خود را در میزگرد دوم خواندند.

در میان میزگرد های شاعران حامد محضرنیا خواننده کشورمان نیز اجرا داشت.

جشنواره شعر رضوی با معرفی برگزیدگان به ایستگاه آخر رسید/ تجلیل از پاکبان خیابان امام رضا و راننده خط مشهد

جشنواره شعر رضوی به یک جریان فرهنگی و ادبی گسترده تبدیل شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اظهار داشت: تلاش کردیم تا این جشنواره را از یک برنامه فرهنگی و ادبی به یک رویداد بین المللی تبدیل کنیم.

محسن روحی افزود: خوشبختانه امسال رشد ۱۰۰ درصدی را نسبت به افزایش آثار در دبیرخانه شعر رضوی داشتیم.

روحی گفت: این جشنواره یکی از قدیمی ترین و با اصالت ترین جشنواره ها در کرمان است همچنین امیدواریم سال های سال این جشنواره را در کرمان میزبانی کنیم.

مدیرکل ارشاد کرمان تصریح کرد: تلاش کردیم تا جشنواره را به مردمی شدن و مردمی ماندن سوق دهیم.

وی تاکید کرد: قرار است بیشتر از شعر لذت ببریم و کمتر صحبت کنیم و تمام تلاشمان را کردیم تا بیشتر برنامه به این سمت و سوی رود.

فرهاد قائمیان، دبیر بیست‌ویکمین جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا (ع)، در این مراسم ضمن قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان استان کرمان، گفت: جشنواره‌های امام رضا (ع) از دل این محفل آغاز شد و از کسانی که این فضا را ساختند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج زبان و ادب فارسی به عنوان زبان گویای تشیع و توجه ایشان به هنر و شعر، اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) برای ترویج هنر شعر تلاش دارد.

جشنواره شعر رضوی با معرفی برگزیدگان به ایستگاه آخر رسید/ تجلیل از پاکبان خیابان امام رضا و راننده خط مشهد

تجلیل از پاکبان خیابان امام رضا و راننده خط مشهد

در این مراسم از منوچهر کاربخش راننده‌ای که دو دهه در مسیر کرمان مشهد زائران را جابه‌جا می‌کند و علی هزاری‌زاده پاکبانی که بلوار امام رضا (ع) شهر کرمان را تمیز می‌کند با اهدای لوح و تندیس بیست‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی تجلیل شد.

همچنین از خانواده ذاکر اهل‌بیت (ع) شهید عادل رضایی از شهدای حادثه تروریستی کرمان با اهدای لوح و تندیس بیست‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی قدردانی شد.

محمد زارعی از دلیجان، عباس صادقی‌زرین از تهران، آرش پورعلی‌زاده از رشت، فائزه امجدیان از قم و جواد اسلامی از جواران به‌عنوان برگزیده و معصومه‌سادات اسدیان از مشهد، مهدی زارعی از کرج، ملیحه آخوندی از مشهد، سیدمحمدحسین ابوترابی از قزوین، فهیمه مجیدی از کرمان و علی گرویی از مشهد به‌عنوان شایستگان تقدیر در بیست‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی معرفی شدند.

جشنواره شعر رضوی با معرفی برگزیدگان به ایستگاه آخر رسید/ تجلیل از پاکبان خیابان امام رضا و راننده خط مشهد

به گزارش ایبنا، بیست و نهمین جشنواره ملی شعر رضوی که از عصر دیروز پنجشنبه، با حضور جمعی از مسئولان، شاعران و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای کرمان آغاز شد و با محفل عرض ارادت به آستان مقدس حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع)» در حسینیه حاج ماشاالله خدادادپور ادامه یافت.

این برنامه در شب ولادت حضرت معصومه (س) از سوی دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی و به‌صورت عمومی برگزار شد، شاعران منتخب و جمعی از شاعران استانی به شعرخوانی پرداختند.

جشنواره شعر رضوی با معرفی برگزیدگان به ایستگاه آخر رسید/ تجلیل از پاکبان خیابان امام رضا و راننده خط مشهد

در طی این مراسم، محمدحسین ابوترابی از قزوین، ملیحه آخوندی از مشهد، محمد زارعی از دلیجان، فائزه امجدیان از قم، عباس صادقی زرین از تهران، جواد گردویی و معصومه‌سادات اسدیان از مشهد، فهیمه مجیدی، اکرم توکلی و عبدالرحیم عبدالکریمی از کرمان، مریم محبی از نرماشیر، محمدتقی دامردان از افغانستان و استاد ناصر فیض اشعار خود را خواندند.

نظر شما