شناسهٔ خبر: 66588397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیست و نهمین جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان پایان یافت

کرمان - ابرنا - بیست و نهمین دوره جشنواره ملی شعر رضوی کرمان شامگاه جمعه با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در تالار فرهنگ و هنر این شهر به کار خود خاتمه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تالار فرهنگ و هنر کرمان در ایستگاه پایانی بیست و نهمین دوره جشنواره ملی شهر رضوی کرمان به عنوان یکی از ریشه‌دارترین جشنواره های شعر آیینی کشور، شاهد حضور جمعی از مسئولان، علاقه مندان به شعر و ادب پارسی و اقشار مختلف مردم بود تا سرآمدان و منتخبان خود را معرفی نماید.

در این آیین که اجرای آن مانند سال گذشته برعهده نجم الدین شریعتی مجری مشهور برنامه های مذهبی بود، برنامه های مختلفی از جمله حضور خادمان حرم رضوی و مدیحه سرایی و پخش کلیپ اجرا شد.

مهمترین بخش آیین پایانی جشنواره بیست و نهم رضوی، محفل شعرخوانی جمعی از شاعران برگزیده این دوره از جشنواره بود که با استقبال حاضران روبه رو شد.

هیات داوران بیست و نهمین جشنواره ملی شعر رضوی کرمان محمد زارعی از دلیجان، عباس صادقی‌زرین از تهران، آرش پورعلی‌زاده از رشت، فائزه امجدیان از قم و جواد اسلامی از چناران را به‌عنوان برگزیده و معصومه‌سادات اسدیان از مشهد، مهدی زارعی از کرج، ملیحه آخوندی از مشهد، سیدمحمدحسین ابوترابی از قزوین، فهیمه مجیدی از کرمان و علی گرویی از مشهد را به‌عنوان شایسته تجلیل معرفی کرد که با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی از آنها قدردانی شد.

بیست و نهمین جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان پایان یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با قدردانی از زحمات دست اندرکاران برگزاری جشنواره گفت: در ۲ سال اخیر رویکرد جدیدی را برای فرم و اجرا در جشنواره داشتیم تا آن را از یک رویداد فرهنگی و ادبی به جریان گسترده فرهنگی و ادبی در کشور تبدیل کنیم.

محسن روحی افزود: به لطف امام رئوف امسال توفیق رشد ۱۰۰ درصدی آثار و برنامه های متنوع را در جشنواره شعر رضوی داشتیم و در دیگر استان ها این رویکرد مورد پذیرش اهالی شعر و ادب کشور قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: این جشنواره از قدیمی ترین و پر اصالت ترین جشنواره های فرهنگی و ادبی کشور است که بیست و نهمین سال آن در کرمان برگزار شد و امیدواریم توفیق نصیب مردم استان کرمان شود تا سال های سال این جشنواره را میزبانی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: جسنواره شعر رضوی به سمت و سوی مردمی شدن و مردمی ماندن رفته است.

دبیر جشنواره های بین المللی امام رضا (ع) نیز گفت: اینکه جشنواره های امام رضا (ع) از دل این محفل قدیمی برآمده باعث افتخار ‌کرمان است.

فرهاد قائمیان تصریح کرد: با توجه به تاکید رهبری معظم انقلاب بر ترویج زبان و ادبیات فارسی به عنوان زبان گویای تشیع، بنیاد بین المللی امام رضا(ع) سعی جدی بر ترویج هنر شعر در دل مردم دارد.

به گزارش ایرنا در این آیین همچنین از منوچهر کاربخش از رانندگان حمل و نقل جاده‌ای مسیر مشهد مقدس، علی هزاری‌زاده پاکبان بلوار امام رضا(ع) شهر کرمان و نیز خانواده شهید عادل رضایی مداح اهل بیت(ع) از شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تجلیل به عمل آمد.

نظر شما