شناسهٔ خبر: 66591902 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

طوفان الاقصی| بمباران شدید مناطق مسکونی در غزه

جنگ در غزه در حالی وارد دویست‌وهجدهمین روز خود شده که بمباران مناطق شمالی غزه تشدید شده است و اشغالگران به‌شکل دیوانه‌وار خانه‌های مسکونی شهر غزه را هدف قرار می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، دویست‌وهجدهمین روز از جنگ در غزه می‌گذرد و در شرایطی که جامعه جهانی نگران از یورش زمینی ارتش اشغالگر به شهر رفح است؛ مقامات اسرائیلی همچنان به حمله زمینی به این شهر مملو از جمعیت آوارگان اصرار دارند، این در حالی است که حملات هوایی بی‌وقفه علیه مناطق مختلف غزه به‌خصوص رفح ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی / نتانیاهو: ‌صدها سرباز اسرائیلی را از دست داده‌ایم / بازداشت بیش از 8600 نفر در کرانه باختری از آغاز جنگ غزه

در این میان جنگنده‌های ارتش اسرائیل از اواخر شب گذشته، جمعه‌شب، تا ساعات بامدادی چندین خانه مسکونی در شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه و همچنین اردوگاه جبالیا در شمال غزه را هدف قرار دادند.

کاربران محترم، مهمترین تحولات دویست‌وهفدهمین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

حزب‌الله سنگرها و استحکامات پایگاه رامیا را هدف قرار داد

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اول خود اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی در راستای حمایت از مردم مقاوم نوار غزه و پشتیبانی مقاومت شجاع و شریف آن، امروز شنبه سنگرها و استحکامات پایگاه «رامیا» را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده و تلفاتی به دشمن صهیونیستی وارد آوردند.

درگیری‌های شدید در شهر غزه

منابع خبری گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی در محله «الزیتون» شهر غزه هم اکنون در جریان است و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بمباران منازل و زیرساخت‌های این محله همچنان ادامه می‌دهند.

یک خبرنگار دیگر در غزه به‌همراه خانواده‌اش به شهادت رسید

در پی بمباران خانه‌ای در اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه «بهاء عکاشه» خبرنگار فلسطینی به‌همراه همسر و فرزندش به شهادت رسید.

با شهادت این خبرنگار شمار شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ به ۱۴۳ نفر افزایش یافت.

۲۰ شهید طی حملات شبانه و بامدادی صهیونیست‌ها به غزه

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که در حملات شب گذشته و بامداد امروز به نقاط مختلف نوار غزه، ۲۰ نفر شهید شده و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

۴ شهید دیگر در مرکز غزه

بمباران خانه‌ای دیگر این بار در روستای المصر واقع در مرکز نوار غزه منجر به شهادت چهار تن و زخمی شدن تعداد دیگری شد.

دانشجویان حامی فلسطین نام ساختمان‌ دانشگاه هاروارد را تغییر دادند

دانشجویان حامی فلسطین و ضد جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه در دانشگاه هاروارد، همزمان با دور جدیدی از تظاهرات ضد صهیونیستی و همبستگی با غزه، نام یکی از ساختمان‌های این دانشگاه در شهر بوستون، مرکز ایالت ماساچوست را به شهید شیرین ابوعاقله تغییر دادند.

شیرین ابوعاقله روزنامه‌نگار مسیحی فلسطینی بود که در جریان پوشش خبری حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین در سال ۲۰۲۲، مستقیما هدف گلوله آن‌ها قرار گرفت و به شهادت رسید. رژیم اسرائیل با تأخیر مجبور شد که اعتراف کند که این خبرنگار شبکه الجزیره توسط نظامیان این رژیم کشته شده است.

بازداشت حامیان فلسطین در منهتن آمریکا

پلیس آمریکا شماری از معترضان به جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه را حین شرکت در تظاهرات ضدجنگ بازداشت کرد.

پرچم فلسطین به‌جای پرچم آمریکا در دانشگاه پورتوریکو

دانشجویان دانشگاه پورتوریکو، در حمایت از فلسطین و اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم اسرائیل، پرچم فلسطین را به‌جای پرچم آمریکا در این دانشگاه نصب کردند.

شهادت ۱۰ فلسطینی در بمباران خانه‌ای در مرکز غزه

منابع بیمارستانی در نوار غزه گزارش دادند که جنگنده های رژیم اسرائیل بامداد امروز شنبه یک خانه‌ای را در شهرک «الزوایده» واقع در مرکز نوار غزه بمباران کردند که در اثر آن، تا این لحظه ۱۰ نفر شهید شده‌اند که همه‌ آن‌ها غیر نظامی هستند.

فرانسه توقف فوری عملیات نظامی علیه رفح را خواستار شد

وزارت امور خارجه فرانسه بامداد شنبه رژیم صهیونیستی را به توقف فوری حمله نظامی به رفح و بازگشت به مسیر مذاکرات برای رسیدن به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا فراخواند.

هدف‌قرارگرفتن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی

حزب الله لبنان اعلام کرد که بامداد امروز شنبه، رزمندگانش، ساختمانی را که نظامیان ارتش رژیم اسرائیل در شهرک اشغالی «المطله» مستقر بودند، در پاسخ به حملات اخیر این رژیم به جنوب لبنان و نیز در حمایت و پشتیبانی از مردم و مقاومت فلسطین هدف حمله خود قرار داده است.

بنا به گفته حزب الله این حمله با سلاح مناسب صورت گرفته و نظامیان متجاوز مستقیما هدف این حمله قرار گرفته‌اند.

پرچم فلسطین در دانشگاه سوئیس

دانشجویان دانشگاه ژنو سوئیس در همبستگی با مردم فلسطین در غزه، پرچم فلسطین را در یکی از ساختمان‌های این دانشگاه برافراشتند.

آمریکا: اسرائیل مانع ورود کمک‌ها به غزه نمی‌شود

دولت آمریکا علی‌رغم وجود شواهد متقن، از رژیم اسرائیل حمایت کرد و مدعی شد که تل‌آویو مانع ورود کمک‌های انسانی به غزه نمی‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما