شناسهٔ خبر: 66589517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ابراز نگرانی ده‌ها دموکرات پیرامون توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل

۲۶ دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی این کشور، نگرانی خود از توقف ارسال تسلیحات آمریکا به اسرائیل را ابراز کردند. ۲۶ دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی این کشور، نگرانی خود از توقف ارسال تسلیحات آمریکا به اسرائیل را ابراز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، ۲۶ دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی این کشور، نگرانی خود از توقف ارسال تسلیحات آمریکا به اسرائیل را ابراز کردند و گفتند که بابت این مسیله «بسیار نگران» هستند.

در نامه این افراد آمده است: با وجود دموکراسی تحت تهاجم در سراسر جهان، ما نمی‌توانیم متحد خود اسرائیل را به‌ویژه در بزرگترین ساعات نیاز او تضعیف کنیم. تعهدات آمریکا باید همیشه آهنین باشد.

امضاکنندگان شامل قانونگذاران سرسخت طرفدار اسرائیل، دبی واسرمن شولتز و ریچی تورس هستند.

در اوایل این هفته، مقامات ارشد آمریکایی گفتند که واشنگتن ارسال محموله "مهمات سنگین" به اسرائیل را به دلیل نگرانی در مورد حمله رژیم صهیونیستی به رفح متوقف کرده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که بایدن با فشار داخلی فزاینده به دلیل حمایت سرسختانه از اسرائیل مواجه شد، واکنش‌های شدیدی را در میان قانون‌گذاران تندرو و طرفدار اسرائیل در کنگره آمریکا برانگیخت.

از طرفی احتمال توقف ارسال تسلیحات از سوی اتحادیه اروپا به سوی اراضی اشغالی نیز شدت گرفته است.

بطوریکه جوزپ بورل، مسول سیاست خارجی این اتحادیه در پاسخ به سوالی پیرامون تصمیم آمریکا برای متوقف کردن ارسال سلاح به اسرائیل گفت: تنها راه متوقف کردن شلیک بمب، عدم واگذاری آن و صاحب نشدن آن است.

وی همچنین به رهبران اتحادیه اروپا که برای حل بحران غزه اقدام نمی‌کنند، واکنش نشان داد و گفت: وقتی برخی از هم‌تایان اروپائی‌مان از مرگ ومیر‌های خیلی زیاد در غزه سخن گفته و از آن ابراز تاسف می‌کنند باید از آنها پرسید به‌نظر شما چند نفر خیلی زیاد است؟ برای اقدام در این زمینه و جلوگیری از کشتار بیشتر در غزه باید منتظر شویم تا شمار جان‌باختگان به بیش از پنجاه هزار نفر برسند؟  

بورل در رابطه با احتمال به‌رسمیت شناخته شدن دولت مستقل فلسطین از سوی برخی کشور‌های اتحادیه اروپا گفت: اگر چند کشور در این زمینه اقدام کنند مطمئن هستم که تعداد بیشتری کشور پیرو آنها خواهند شد. اقدام کشور‌هایی که واقعا به راه‌حل دو دولتی برای حل مسئله فلسطین معتقدند، رفتاری خارق‌العاده است.

از اقدامات به‌رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین با پیشگامی اسپانیا ایرلند، اسلوونی، مالت و نروژ حمایت می‌کنند.

در مطبوعات ایرلند ادعا شده بود که اسپانیا و ایرلند ۲۱ ماه می‌دولت فلسطین را به‌رسمیت خواهند شناخت و اسلوونی نیز درصدد است تا دولت فلسطین را تا ۱۳ ژوئن به‌رسمیت بشناسد.

در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر بدین‌طرف ۳۵ هزار غیرنظامی اکثرا زن و کودک کشته شده‌اند.   

انتهای پیام/ 

نظر شما