شناسهٔ خبر: 66588628 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

اعتصاب بازاریان طلا با اصلاحات وزارت صنعت امروز به پایان می رسد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اعلام اصلاحاتی در معافیت مالیاتی طلا فروشان، گفت: از همکاران خواسته‌ شده تا از امروز شنبه، اقدام به از سرگیری فعالیت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نادر بذرافشان درباره اعتصاب طلافروشان بازار تهران و سپس چند شهر دیگر از 9 اردیبهشت و به دلیل مصوبه مالیاتی مجلس و فعالیت دوباره سامانه جامع تجارت، اعلام کرد: وزارت صنعت با صدور بخشنامه‌ ایی به نگرانی ها توجه کرده و اصلاحاتی مانند معافیت مالیاتی تا ۱۵۰ گرم، معافیت کامل مالیات عایدی سرمایه بر هرگونه فروش طلا به شرط ثبت در سامانه مؤدیان در نظر گرفته و سرمایه اشخاص نیاز به ابراز و اظهار در این سامانه ندارد.

وی ادامه داد: : بنابراین از همکاران خواسته‌ شده تا از امروز شنبه، اقدام به از سرگیری فعالیت کنند.

ذرافشان پیش از این گفته بود: مسئله مالیات، کج‌فهمی برخی از اعتراض بازار طلا است. اعتراض فعالان برای اجرای مجدد سامانه جامع تجارت پس از گذشت چند ماه است‌. سال گذشته نیز فعالان نسبت به این سامانه اعتراض کردند و یک روز هم تعطیلی داشتند‌. قرار بود اصلاحاتی رخ دهد که نداد‌. به اتحادیه ابلاغ شده اجرای سامانه جامع تجارت لازم‌الاجراست اما در بسیاری از مسائل این سامانه برای صنف طلا قابل اجرا نیست‌.

ثبت سرمایه در سامانه جامع تجارت، غیرقابل اجرا است‌ و موجب نگرانی از مالیات هم شده است‌. بسیاری از فعالان صنفی به دلیل احتمال دریافت مالیات بر عایدی در آینده نگران‌ هستند. به همین دلیل برخی فعالان، دلیل اعتراضات را مالیات می‌دانند اما مسئله، سامانه تجارت است‌. مطرح شدن دوباره ماجرای سامانه تجارت هم به همین دلیل، باعث شده که فعالان و کسبه به اجرای مجدد این سامانه واکنش نشان دهند.

براساس این گزارش، فعالیت دوباره سامانه جامع تجارت و طرح مالیات بر عایدی سرمایه، مهمترین دلیل اعتصاب صنف طلافروشان تهران، تبریز، همدان، اصفهان، مشهد، شیراز و اردبیل و... است.

انتهای پیام

نظر شما