شناسهٔ خبر: 66587549 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

واکنش گوترش به حمله صهیونیست‌های افراطی به مقر «آنروا» در قدس

دبیرکل سازمان ملل حمله شهرک‌نشینان صهیونیست افراطی به مقر آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در قدس شرقی را محکوم کرده و آن را غیر قابل قبول خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس»(توییتر سابق) حمله صهیونیست‌های افراطی به مرکز آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه (آنروا) در قدس شرقی را محکوم کرد.
 
گوترش با بیان اینکه هدف قراردادن امدادگران و تأسیسات کمک‌های بشردوستانه غیرقابل قبول است، تأکید کرد که این کار باید متوقف شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین، ضمن اشاره به آواره شدن ۲۰۰ هزار فلسطینی از شرق رفح به سمت شمال، گفت: تهاجم زمینی به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگ منجر می‌شود.
 
گفتنی است فیلیپ لازارینی، کمیسرکل آنروا نیز پیشتر اعلام کرده بود که عصر پنجشنبه ساکنان اسرائیل(فلسطین اشغالی) 2 بار اطراف مقر آنروا در قدس شرقی اشغالی را آتش زدند.
 
لازارینی گفته بود: این اتفاق در حالی رخ داد که کارکنان آنروا و دیگر آژانس‌های سازمان ملل در محوطه بودند.
 
سازمان ملل: غزه در وضعیت اضطراری بی‌سابقه قرار دارد

از سوی دیگر، مسئول دفتر هماهنگی وضعیت‌های اضطراری سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه در غزه وضعیت اضطراری در منطقه را بی‌سابقه توصیف کرد.
    
جورجیو پتروپولوس، مسئول دفتر هماهنگی وضعیت‌های اضطراری سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه در غزه در نشست مجازی در این زمینه وضعیت اضطراری در منطقه را بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: پس از حملات اسرائیل به رفح شمار کسانی که باید از غزه تخلیه شوند، به بالای 110 هزار نفر رسیده است.
 
وی ادامه داد: با بسته‌شدن گذرگاه رفح، سوخت و لوازم ضروری برای فعالیت‌های بشردوستانه محدود شده است.

هشدار سازمان جهانی بهداشت

در همین راستا، مارگارت هریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در نشست خبری هفتگی در دفتر ژنو این سازمان هشدار داد که در صورت عدم ورود مواد سوخت به غزه سیستم درمانی کاملاً فرو می‌پاشد.

هریس با بیان اینکه پس از حمله زمینی اسرائیل به رفح در 6 مه از برخی مراکز بهداشتی در غزه از جمله بیمارستان ناصر حمایت کردند، گفت که آنها این اقدام را به عنوان بخشی از طرح اضطراری علیه حمله زمینی به رفح انجام دادند.
 
او اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت منابع درمانی را در بیمارستان‌های مختلف، بیمارستان‌های صحرایی و مناطق خاص ذخیره می‌کند.
 
هریس همچنین تأکید کرد که از بین بردن دسترسی به سیستم مراقبت‌های بهداشتی برای همه فاجعه‌بار خواهد بود.
 
انتهای پیام

نظر شما