شناسهٔ خبر: 66585923 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۸۵ میلی‌متر بارندگی در پیرانشهر ثبت شد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: شهرستان پیرانشهر با ۸۵ و سردشت با ۸۰ میلی‌متر بارندگی پر بارش‌ترین شهر‌های استان در ۱۰ روز گذشته ثبت شده‌اند.

صاحب‌خبر -

یاسر اشتاد کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شهرستان پیرانشهر با ۸۵ و سردشت با ۸۰ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر‌های استان در ۱۰ روز گذشته ثبت شده‌اند، گفت: در مدت فعالیت سامانه بارشی در استان در این مدت شهرستان شاهین‌دژ ۵۲، اشنویه ۴۸، میاندوآب، بوکان و ارومیه ۴۵، مهاباد ۴۰، خوی ۳۸، تکاب ۳۶، ماکو و شوط ۳۵، سلماس ۲۹، چایپاره ۲۴، نقده ۱۹ و چالدران ۱۵ میلی‌متر بارندگی داشتند.

وی بیان کرد: امروز جمعه جوی آرام در استان حاکم است ولی از روز شنبه تا اواسط هفته آینده با فعالیت امواج تراز میانی جو وقوع رگبار‌های متناوب پیش‌بینی می‌شود.

اشتاد اظهار کرد: نقاط شمالی آذربایجان‌غربی بیشتر مستعد این رگبار‌های بهاری هستند و وزش باد گاهی شدید نیز پیش‌بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: امرور جمعه هم از نظر دمایی احتمال افزایش دما برای استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: هشدار هواشناسی زرد امروز /جمعه/ برای استان در زمینه کاهش خسارت‌های نقطه‌ای صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: احتمال ابگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها، برخورد صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت، کاهش کیفیت هوا در اثر تند باد‌های لحظه‌ای در طی هفته آینده وجود دارد.

اشتاد بیان کرد: خودداری از تردد در ارتفاعات و چرای دام در کوهپایه‌ها نیز از مواردیست که لازم است شهروندان و افراد محلی به آن اهتمام داشته باشند.

آذربایجان‌غربی از هفته دوم اردیبهشت‌ماه شاهد بارش‌های رگباری بود که موجب جاری‌شدن سیلاب در برخی مناطق شد.

نظر شما