شناسهٔ خبر: 66585684 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیرانشهر پر بارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی شد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: شهرستان پیرانشهر با ۸۵ و سردشت با ۸۰ میلی.متر بارندگی پر بارش ترین شهرهای استان در ۱۰ روز گذشته ثبت شده‌اند.

صاحب‌خبر -

پیرانشهر پر بارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، یاسر اشتاد افزود: در مدت فعالیت سامانه بارشی در استان در این مدت شهرستان شاهین دژ ۵۲، اشنویه ۴۸، میاندوآب، بوکان و ارومیه ۴۵، مهاباد ۴۰، خوی ۳۸، تکاب ۳۶، ماکو و شوط ۳۵، سلماس ۲۹، چایپاره ۲۴‌، نقده ۱۹ و چالدران ۱۵ میلیمتر بارندگی داشتند.

وی بیان کرد: امروز جمعه جوی آرام در استان حاکم است ولی از روز شنبه تا اواسط هفته آینده با فعالیت امواج تراز میانی جو وقوع رگبارهای متناوب پیش‌بینی می‌شود.

اشتاد اظهار کرد: نقاط شمالی آذربایجان غربی بیشتر مستعد این رگبارهای بهاری هستند و وزش باد گاهی شدید نیز پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: امرور جمعه هم از نظر دمایی احتمال افزایش دما برای استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: هشدار هواشناسی زرد امروز برای استان در زمینه کاهش خسارت‌های نقطه ای صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: احتمال ابگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها، برخورد صاعقه، خسارت به سازه های موقت، کاهش کیفیت هوا در اثر تند بادهای لحظه ای در طی هفته آینده وجود دارد.

اشتاد بیان کرد: خودداری از تردد در ارتفاعات و چرای دام در کوهپایه ها نیز از مواردیست که لازم است شهروندان و افراد محلی به آن اهتمام داشته باشند.

نظر شما